معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله پروانه چرای دام در سطح ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار از مراتع ممیزی شده استان قزوین صادر می شود. 

محرم رضایی زاده با بیان اینکه ۲۹ هزار بهره بردار (دامدار) از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین دارای پروانه چرای دریافت کرده اند،افزود: در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار هکتار از مراتع استان برای چرای دام ها مورد بهره برداری قرار دارد.

وی اظهار داشت: مجموع مراتع استان قزوین ۸۵۰ هزار هکتار است که به انواع ییلاقی و قشلاقی و سه درجه خوب، متوسط و ضعیف تقسیم می شوند.

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین افزود: در پروانه چرای دام میزان واحد (تعداد) دامی، زمان آغاز و پایان مدت بهره برداری از مرتع در طی یک سال و محدوده مراتع قابل استفاده تعیین می شود.

وی با بیان اینکه بهره برداران در قبال دریافت پروانه دام باید عوارض دولتی پرداخت کنند،اظهار داشت: در صورت عدم پرداخت این پروانه و یا مواردی چون تخریب مرتع، حضور تعداد واحد دامی بیش از میزان تعیین شده در مرتع تعیین شده و یا حضور دام در مراتع خارج از محدوده مشخص شده باعث جریمه و ابطال پروانه چرای دام می شود.

۶۰درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی در برگرفته است که از این میزان ۸۵۰ هزار هکتار شامل مراتع هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.