ندا مشاطان، کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته طی روزهای گذشته، با ورود سامانه بارشی از امروز در بیشتر نقاط استان شاهد بارش باران و تگرگ همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید خواهیم بود.

وی اضافه کرد: هواشناسی قزوین به دلیل وضعیت جوی استان در اطلاعیه شماره ۳ خود، علاوه بر آبگرفتگی معابر نسبت به لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید افقی و اختلال در ترددهای جاده‌ای نیز هشدار داده است.

به گفته این کارشناس هواشناسی، بارندگی‌ها تا اواخر وقت فردا /جمعه/ ادامه یافته و از بعداظهر شنبه هفته آینده نیز شاهد فعالیت سامانه جدید بارشی در سطح منطقه تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت که جزییات آن طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

مشاطان تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته سیردان در بخش طارم سفلی و آوج با ۷ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت ۱۱ تا ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.