حجت الاسلام نورالله قدرتی روز چهارشنبه در اولین نشست شورای تحول و ارتقای بهره‌وری افزود: با توجه به شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا به منظور تعیین تکلیف زندانیانی که به مرخصی اعزام شده‌اند و یا ساماندهی و نحوه بازگشت آن‌ها به زندان باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کرد.

وی اضافه کرد: برخی از زندانیان از ارفاقات قانونی برخوردارند و ممکن است مشمول قوانین خاصی باشند که کلیه واحدهای قضایی باید بر اساس برنامه زمان‌بندی مسائل و موارد را جمع بندی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام قدرتی در رابطه با چگونگی رسیدگی به امور زندانیان تصریح کرد: لازم است با فوریت کمیسیونی تشکیل شود و با برگزاری جلسات مستمر در هر روز و حداکثر تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری، وضعیت تمامی زندانیان از نظر استحقاق آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی، تعلیق اجرای باقی مانده مجازات، تعویق اجرای مجازات، تبدیل مجازات به سایر مجازات‌ها و بهره مندی از مرخصی منتهی به آزادی بررسی لازم صورت پذیرد.

مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: در صورت استحقاق هر یک از موارد مذکور به جز عفو، بلافاصله با رعایت ضوابط و مقررات قانونی نسبت به صدور حکم اقدام تا بازگشت آن‌ها به زندان منتفی گردد.

حجت الاسلام قدرتی یادآور شد: در رابطه با زندانیانی که استحقاق پیشنهاد عفو را داشته باشند بلافاصله باید فرم پیشنهاد عفو تنظیم شود و در پایان هر روز فرم‌های مربوطه و گزارش عملکرد روزانه به دادگستری کل استان منعکس گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.