جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین روز سه‌شنبه اظهار داشت: عملیات اجرایی اتصال راه روستایی اورکن کرد و ترک در بخش طارم سفلی و در قالب طرح ملی ابرار ( اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح راهسازی با ایجاد یک مسیر میان‌بر، مسیر حصار - چوقور را به راه روستایی نیارک - گونج متصل خواهد کرد.

این مسوول راهداری با بیان اینکه جاده جدید به طول ۲.۴ کیلومتر و با عرض ۵.۵ متر اجرا و اعتبار مورد نیاز برای آن نیز ۲۶ میلیارد ریال در نظر گرفته شده، تاکید کرد: از جمله مزایای این طرح که بیش از ۲۵ روستای منطقه از آن بهره‌مند خواهند شد، کاهش مسیر ۲۶ کیلومتری روستاهای یاد شده تا شهر لوشان خواهد بود.

به گفته حق‌لطفی، براساس طرح ابرار که از سال گذشته اجرای آن به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده، تاکنون ۴۵ کیلومتر راه روستایی قزوین در حال بهسازی و تکمیل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: طرح ابرار با اولویت ساخت و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره راه‌های روستایی در روستاهای بالای ۵۰ و ۲۰ خانوار در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

استان قزوین دارای ۵ هزار و ۳۳۲ کیلومتر راه روستایی شامل راه‌های آسفالته، شوسه و خاکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.