مریم بیدخام روز دوشنبه در جلسه ستاد مرکزی همدلی و کمک‌های مومنانه، افزود: ستاد همدلی و کمک‌های مومنانه در راستای لیک به فرمایش مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر رزمایش همدلی و کمک مومنانه تشکیل شد و در ذیل این ستاد، سه کمیته جهت تسریع در شناسایی اقشار آسیب دیده کرونا و توزیع عادلانه شکل گرفت.

وی اضافه کرد: این طرح، حرکت ارزشمندی در جهت کاهش مشکلات اقشار آسیب دیده از کرونا است و باید همه کمک کنند تا آسیب پیش آمده به اقشار مختلف مردم به حداقل ممکن برسد.

بیدخام ضمن قدردانی از همه آحاد جامعه برای مشارکت در طرح فاصله گذاری اجتماعی و کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت، افزود: با وجود اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته هنوز شرایط عادی نشده و ضروری است که مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این مسوول اضافه کرد: به واسطه بحران پیش آمده، بسیاری از کسب و کارهای مردمی تعطیل شده و از خیران و کارمندان انتظار می‌رود که در این طرح و پویش همدلانه همراهی کنند.

وی افزود: از دستگاه‌های اجرایی نیز انتظار می‌رود در دوران شیوع کرونا با تسهیل در امور مردم از مشکلات آنها گره گشایی کنند تا بتوان گام‌های بلندی را برای حل مشکلات جامعه برداشت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: از اداره دارایی استان انتظار می‌رود در حد مقدورات، بخشش مالیاتی را در دستور کار قرار دهد و سازمان صنعت و معدن و تجارت نیز با نظارت بر عرضه اقلام مورد نیاز تا قبل ماه مبارک رمضان به کنترل وضعیت بازار کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در کمیته شناسایی و اولویت بندی ستاد کمک‌های مومنانه استان، افزود: شناسایی و پایش میدانی نیازمندان از سوی مساجد و پایگاه‌های بسیج، استفاده از ظرفیت سامانه شبکه ملی نیکوکاری کمیته امداد استان، تکمیل مشخصات افراد نیازمند در این سامانه توسط اتاق اصناف و راستی آزمایی بانک اطلاعاتی با همکاری سپاه از جمله تصمیماتی است که باید با همکاری دستگاه‌های متولی اجرایی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.