قاسم ابراهیم‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نظارت مستمر بر عملکرد مدارس غیردولتی در طول دوره تحصیلی، افزود: امسال و با توجه به شیوع بیماری کرونا جریان آموزشی در مدارس غیردولتی حتی یک روز هم تعطیل نشده و معلمان این مدارس حتی بیش از ساعات رسمی با دانش‌آموزان خود در تعامل بوده و آموزش‌ها نیز به صورت آنلاین روزانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه موسسان مدارس غیرانتفاعی در شرایط کنونی بسیار متضرر شده‌اند، اظهار داشت: هیچ یک از هزینه‌های این مدارس شامل اجاره محل و حقوق معلمان حق‌التدریسی طی مدت یاد شده کاسته نشده و موسسان موظف به پرداخت مطالبات خود بوده و از اولیا نیز تقاضا داریم تا نسبت به پرداخت اقساط شهریه دانش‌آموزان خود مساعدت کنند.

این مسوول با بیان اینکه موسسان مدارس غیردولتی اجازه اخراج معلمان خود را ندارند، تاکید کرد: هم اکنون سه هزار و ۴۰۰ معلم در مدارس غیرانتفاعی استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۹۰ درصد معلمان حق التدرسی بوده و موسسان نیز موظف به پرداخت حقوق آنان بوده و معلمانی هم که بیمه دارند، می‌توانند به مدت سه ماهه و از طریق بیمه حوادث غیرمترقبه حقوق دریافت کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل تعطیلی مدارس غیردولتی و اجرا نشدن بخشی از فوق برنامه‌های این مدارس، مدیران باید بخشی از شهریه را به خانواده‌ها بازگردانند، افزود: دریافت شهریه فوق برنامه در مدارس غیردولتی براساس خدمات ارایه شده است و اگر خدماتی صورت نگرفته باشد باید شهریه آن به خانواده‌ها بازگردانده شود.

به گفته رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان قزوین، فوق برنامه‌های مدارس غیردولتی شامل کلاس‌های جبرانی، ورزشی، هنری، هزینه غذا و تغذیه دانش آموزان است و در صورتی که برنامه‌های یاد شده اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده باشد از شهریه دانش‌آموزان کسر و به خانواده‌ها بازگردانده می‌شود.

وی ادامه داد: شهریه مدارس غیردولتی براساس مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تاسیس این گونه مدارس بر مبنای ۱۳ شاخص از جمله مواد مصرفی، حامل‌های انرژی، حقوق کارکنان مدرسه و تجهیزات محاسبه می‌شود.

ابراهیم‌زاده با اشاره به تحصیل ۲۳ هزار و ۳۲۶ دانش‌آموز قزوینی در مدارس غیرانتفاعی ادامه داد: معلمان ما در زمینه آموزش مجازی بسیار خوب عمل کرده و فرآیند آموزشی نیز همچنان ادامه دارد.

وی از آغاز پیش ثبت نام مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: امسال به دلیل مشکلات پیش آمده و برای کمک به موسسان این مدارس، پیش ثبت نام دانش‌آموزان زودتر آغاز شده و خانواده‌ها می‌توانند با پرداخت چک تیرماه، دانش آموزان خود را در این مدارس ثبت نام کنند .

استان قزوین دارای ۲۴۵ مدرسه غیردولتی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.