ابراهیم رفیعی روز چهارشنبه در گفت وگو به خبرنگار ایرنا گفت: کار تولید ماسک در هنرستان شهید باهنر زنجان با مشارکت هنرآموزان، هنرجویان رشته طراحی دوخت و خیران آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با همفکری و همکاری فرهنگیان خلق ایده تولید ماسک برای مبارزه با بیماری کرونا شکل گرفت که با قول مساعد تامین مواد اولیه تولید روزانه ماسک به تعداد پنج هزار عدد در روز افزایش خواهد یافت.

این مسؤول ادامه داد: این تعداد ماسک ها بعد از آماده سازی، استریل شده تا به صورت کاملا بهداشتی در اختیار شهروندان زنجانی و دیگر نیازمندان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: هر چند مدارس کشور به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده اما معلمان پرتلاش استان زنجان با شعار آموزش تعطیل نیست از طریق پیام رسان های داخلی مشغول آموزش دانش آموزان خود هستند.

به گفته رفیعی، فرهنگیان این استان نیز در راستای ایفای نقش خود در مقابله با کرونا، تمام سعی و تلاش خود را در جهت کمک به آموزش دانش آموزان به کار بسته اند و این روند تا رسیدن به وضعیت کنترل بیماری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: حوزه آموزش نبض دستگاه تعلیم و تربیت  است و با توجه به شرایط کنونی و در نبود آموزش های مدرسه ای، فضای مجازی و پورتال اداره کل، مطالب بسیاری را از طریق معلمان زبده در اختیار دانش آموزان قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: از فعالیت های خودجوش و داوطلبانه معلمان استان در تولید محتوای آموزشی با همکاری اداره آموزش متوسطه و گروه های آموزشی نیز نمود بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: پس از آغاز فعالیت های کمیته تولید محتوای مکمل آموزش و پرورش اقدامات خوبی توسط گروه های آموزشی انجام گرفت و فرصتی برای حضور و همکاری معلمان استان فراهم شد تا دانش آموزان استان از آموزش های مجازی بی بهره نباشند.

هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در سطح  استان مشغول به تحصیل هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ۲۴۱ نفر تاکنون در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۶ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.