قدرت‌الله مهدیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: خوشبختانه اگرچه با رعایت نکات بهداشتی و به خصوص تلاش شبانه‌روزی و بی وفقه کادر درمانی، هم اکنون روند نزولی بیماری کرونا را در سطح استان شاهدیم اما این مساله به آن معنی نیست که به این ویروس دیگر باید بی‌اهمیت باشیم.

وی ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور موضوع فاصله گذاری اجتماعی از سوی مسوولان وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از گسترش و انتقال این ببماری مطرح و معنای آن این بود که افراد از تماس نزدیک با همدیگر خودداری و ضمن پرهیز از حضور در تجمعات، بیشتر اوقات خود را در منزل سپری کنند.

این مسوول بحران اضافه کرد: رفته رفته و با کنترل و مدیریت صورت گرفته برروی این ویروس، شرایط عادی جامعه تا حدودی برای برخی از فعالیت‌ها مهیا شد که به همین منظور طرح فاصله گذاری هوشمند در این راستا مطرح و منظور از آن نیز از سرگیری فعالیت برخی گروه‌ها بود اما این مساله به منظور فراموشی طرح فاصله گذاری اجتماعی نیست.

مهدیخانی با بیان اینکه همچنان برخی اماکن عمومی مانند بازارهای سنتی، پاساژها و مراکز ورزشی به منظور حفظ جان و سلامت مردم همچنان تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده به اصنافی که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ضروری بوده تا جایی که اگر خلاف آن مشاهده شود با آنان برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: هرچند می‌دانیم مردم برای رعایت موارد بهداشتی و سلامت خود و خانواده‌هایشان و با رعایت برخی محدودیت‌ها، روزهای سختی را می‌گذرانند اما برای ادامه وضعیت و تا رسیدن به شرایط مطلوب جامعه همچنان از آنان می‌خواهیم تا بیشتر اوقات خود را در خانه بمانند و از حضور در فضاهای باز، به خصوص تفرجگاه‌های بیرون شهرها به شدت خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.