لطف الله سیاهکالی مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در کشور ما مسائل اجتماعی از ابتدا مغفول مانده و در خیلی از موارد با مسائل فرهنگی درهم آمیخته شده است، درحالی که تخصص در حوزه‌های اجتماعی باید اولویت قرار گیرد و فهم اجتماعی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی باید نسبت به مسائل فرهنگی جدی‌تر گرفته شوند، اظهار داشت: با وجود اینکه مسائل اجتماعی از اهمیت بیشتری نسبت به مسائل فرهنگی برخوردار است اما کمتر به آن توجه می‌شود و خیلی از مدیران و مسؤولان جامعه مدیریت درست در این حوزه را بلد نیستند.

سیاهکلی مرادی به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه اجتماعی موثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش آفرینی کند، به همین خاطر بود که آمریکایی‌ها به خوبی حوزه اجتماعی را درک کردند و برای مبارزه با جمهوری اسلامی به جای حمله به مسائل فرهنگی، حوزه‌های اجتماعی کشور را هدف قرار دادند.

این نماینده منتخب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به آسیب حوزه طلاق اشاره کرد و بیان داشت: علل طلاق بیشتر از اینکه فرهنگی باشد، به خاطر فقدان مهارت و تخصص در زندگی و کمبود اطلاعات در زمینه اجتماعی است؛ به عبارت دیگر مسائل تخصصی و فنی در حوزه اجتماعی ربطی به حوزه فرهنگ ندارند و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

سیاهکلی مرادی تصریح کرد: ازدواج و طلاق هر ۲ پدیده‌های اجتماعی هستند، اگرچه دوام یک زندگی با فرهنگ عجین است، اما آموزش دادن به زوجین و متخصص کردن آنها برای دوام زندگی از طریق مسائل اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی به مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در این سال‌های اخیر افزایش جمعیت زنان سرپرست خانوار مشکلات اجتماعی بسیاری در جامعه ایجاد کرد و سازوکار مناسبی برای رفع معضلات این اقشار تبیین نشد.

نماینده منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درحالی که ازدواج مجدد زنان بیوه و مطلقه یکی از راه‌های توانمندسازی آنها محسوب می‌شود، اما به غیر از صدا و سیما هیچ نهادی برای تعریف و فرهنگسازی این موضوع تلاش نمی‌کند که لازم است در همین رابطه سرفصل تازه‌ای در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سازمان‌های حمایتی ایجاد گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.