محمود شالباف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افزایش قیمت، بعد از عید به دنبال شیوع ویروس کرونا در سطح کشور رخ داد.

وی با اشاره به قیمت حبوباب در استان گفت: هم اکنون لپه به قیمت ۲۳ هزار تومان، نخود ۱۱ هزار، عدس ۱۸ هزار و لوبیا چیتی ۱۶ هزار تومان در بازار استان عرضه می‌شود که تقریبا یک تا یک و نیم برابر افزایش قیمت نسبت به قبل از عید داشته‌اند.

این مسوول با اشاره به دلایل افزایش قیمت، اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا، کاهش عرضه این محصولات و افزایش تقاضا از جمله دلایل بالا رفتن قیمت حبوبات در استان است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت حبوبات باید از منبع تولید آنها پیگیری شود، افزود:لوبیا چیتی از خمین، آباده، اقلید و شاهین قلعه، لپه از آذرشهر، نخود از کرمانشاه و عدس از اردبیل به استان وارد می‌شوند و باید دلیل افزایش قیمت این محصولات را از محل تولید آنها پیگیری کرد.

شالباف اضافه کرد: بنکداران میوه و تره بار و خشکبار استان در ایام عید و تعطیلات علیرغم شیوع ویروس کرونا به فعالیت خود ادامه دادند و تنها با کاهش ساعات کاری برای خدمات رسانی به شهروندان تلاش کردند.

این مسوول افزود: امیدواریم با پیگیری و نظارت مسوولان ستاد تنظیم بازار کشور و استان شاهد کاهش قیمت حبوبات در بازار استان در آستانه ماه مبارک رمضان باشیم و نگرانی‌ها و دغدغه‌های شهروندان در این زمینه مرتفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.