علیرضا وارثی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در مناطق محروم شهرستان‌های استان قزوین علیه آسیب‌های ناشی از بیماری کرونا فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۹۷ داوطلب، در این پایگاه‌های سلامت اجتماعی خدمات رسانی می‌کنند، اظهار داشت: توزیع ۱۲۰ عدد بنر و پوستر، هفت مرتبه ضدعفونی معابر، ۲ مورد آموزش در فضای مجازی و برگزاری ۱۰ مورد مسابقات مخصوص کودکان تنها بخشی از اقدامات این پایگاه‌های سلامت اجتماعی است.

وارثی همچنین تصریح کرد: توزیع چهار هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، ۷۰۰ جفت دستکش، ۶۱۰ بطری محلول الکل و ژل و یک هزار و ۵۴۰ بسته دستمال کاغذی در بین محرومان از دیگر اقداماتی است که این پایگاه‌های سلامت انجام دادند.

این مسؤول تاکید کرد: ۶۵ میلیون تومان برای پایگاه‌های سلامت اجتماعی هزینه شده تا بتوانند اقدامات لازم در راستای شناسایی و رفع آسیب‌های ناشی از این بیماری در ۳۰ محله پیگیری کنند.

وارثی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا سبب شد که آسیب‌های روانی، بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن به یک موضوع بسیار مهمی تبدیل شود و پایگاه‌­های سلامت اجتماعی استان قزوینبا کمک دفتر پیشگیری از آسیب­های اجتماعی به رفع آن بپردازند.

وی یادآور شد: پایگاه سلامت اجتماعی مکانی است که توسط همیاران سلامت روان و یا سایر سازمان‌های مردم نهاد با مجوز سازمان بهزیستی تاسیس و با هدف آگاهسازی، اطلاع رسانی و آموزش به مردم محلی و گسترش روحیه مشارکت‌­جویی، اقدام به شناسایی مسائل و آسیب‌های محله کرده و در راستای برطرف آن برمی‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.