حسنعلی اصغری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید، افزود: تلاش در جهت تحقق شعار سال با به فعل رساندن قابلیت‌ها در آموزش وپرورش میسر خواهد شد.
وی با  تاکید بر سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی کار تربیت نیروهای انسانی و اجتماعی جامعه را برعهده دارد.
اصغری با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز یک اصل اساسی در مسیر توسعه علم، دانش و مهارت افزایی در بستر این نهاد به عنوان عالی‌ترین بخش آموزشی در کشور است، تصریح کرد: مسیر توسعه هر کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد و اگر قرار باشد به رشد و توسعه اقتصادی و همه‌جانبه‌ای برسیم به طور حتم باید به این نهاد توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
به گفته وی، امروز ذائفه آموزشی دانش‌آموزان تغییر کرده و دیگر مانند گذشته دنبال محفوظات مکتوب و رایج نیستند بلکه از حافظه محوری به سمت مهارت محوری حرکت کرده و در پی ایده‌های خلاقانه و تولیدات نوآورانه پیش می‌روند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان متولی مهم فرهنگی در کشور وظیفه سنگینی در تعلیم و تربیت نیروهای ماهر، متخصص و متعهد برعهده دارد، افزود: باید در این مسیر بسترهای لازم برای تربیت نسل خلاق و توانمند در عرصه‌های مختلف فراهم شود.
این مسوول فرهنگی، با بیان اینکه نقطه عطف هر جامعه وجود کودکان و نوجوانان در حال تعلیم، تربیت، رشد و شکوفایی محسوب می‌شوند، یادآور شد: بهترین زمان برای شکل‌گیری، خلاقیت، نوع‌آوری و ایده پردازی دوران کودکی تا نوجوانی است و خوشبختانه آموزش و پرورش این فرصت گرانبها را در اختیار دارد که باید فراهم کننده بسترهای لازم در این راه باشد.
اصغری اضافه کرد: فعالیت اصلی ما در آموزش و پرورش تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است چرا که تحصیل دانش‌آموزان در این مدارس راه خوبی برای ایجاد اشتغال نسل جوان خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تحصیل ۴۰ درصدی دانش آموزان قزوینی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، اظهار داشت: رویکرد خوبی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شکل گرفته که ادامه این راه منجر به تربیت نیروهای متخصص ماهر و ورود این افراد به بازار کار در آینده خواهد شد.
استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.