به گزارش خبرگزاری مهر، قدرت اله مهدیخانی در حاشیه بازدید از وضعیت رودخانه‌های استان در شهرستان‌های قزوین، الوند، تاکستان و بوئین زهرا اظهار داشت: در فروردین ماه سال گذشته با بارشی حدود ۵۳ میلیمتر در بازه زمانی ۲۴ ساعت؛ تمامی رودخانه‌های استان سیلابی شده و علی رغم اقدامات مقابله‌ای، خساراتی به بخش‌های کشاورزی و مسکونی در برخی نقاط استان وارد شد.

مهدیخانی بیان کرد: سیل فروردین ماه سال گذشته در ۱۰۰ سال اخیر در استان بی سابقه بود و با تلاش فراوان مهار شد ولی در عین حال، تجربیات بسیار ارزشمندی را در نحوه پیش بینی، پیشگیری، مقابله و حتی بازسازی خسارات ناشی از سیل به همراه داشت.

وی افزود: در سال جاری با مدیریت و هماهنگی اداره کل مدیریت بحران و اقدام دستگاه‌های متولیاز جمله شرکت آب منطقه‌ای، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از چند ماه قبل، عملیات لایروبی و آزاد سازی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پاکسازی آبروهای درون و برون شهری در سطح استان آغاز شد. مهدیخانی یادآور شد: با اعلام هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های قابل ملاحظه اخطاریه‌های آماده باش لازم به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ و پیام‌های هشدار نیز در سطح استان و عموم جوامع در معرض خطر منتشر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین بیان کرد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، از بعد از ظهر پنجشنبه تا روز جمعه به طور متوسط ۴۳ میلیمتر بارندگی در سطح استان رخ داده که در پی آن بسیاری
از رودخانه‌های استان طغیان کرده اند ولی با توجه به اقدامات به موقع دستگاه‌ها، خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارت یا تلفاتی ناشی از سیلاب‌ها گزارش نشده که از عملکرد مناسب دستگاه‌ها و نیز رعایت موارد ایمنی توسط مردم تقدیر می‌کنیم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.