میرزا محمد مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیلاب به بیش از سه کیلومتر از جاده های بین مزارع کشاورزی و عشایری،۲۳کیلومتر از کانال های آب بر، ۱۸۵ ایستگاه پمپاژ شخصی و چهارهزار و ۶۰۰ متر از کانال های هدایت آب رودخانه به ایستگاه های پمپاژ شهرستان پلدختر خسارت وارد کرد.

وی افزود: بارندگی های شدید و طغیان رودخانه کشکان و جاری شدن سیلاب در سطح  ۲۱۹هکتار از اراضی کشاورزی و  ۱۸۵ هکتار از باغات شهرستان موجب آبگرفتگی و خسارت شد.

مدیر جهادکشاورزی پلدختر بیان کرد: تلف شدن ۲۰ راس دام سبک و سنگین و خسارت به  ۱۰ واحد دامداری از دیگر خسارات سیل در بخش دام در این شهرستان بوده است.

مرادی اضافه کرد: براساس سامانه بارشی قوی و اطلاعیه سازمان هواشناسی و هشدارهای ستاد مدیریت بحران و اطلاع رسانی به کشاورزان، باغداران و دامداران شهرستان پلدختر،خوشبختانه خسارت وارده به حداقل ممکن رسید.

بارش های سیل آسا از دوشنبه تا ظهر چهارشنبه هفتم اسفندماه جاری در استان جریان داشت و بر اثر آن خسارتی به بخش های زیر ساختی استان وارد شد.

میانگین این بارندگی های در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.