داراب بیرنوندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم بهداشت فردی شاهد افزایش مصرف آب هستیم که این روند باید کنترل شود.

وی بیان کرد: در مدت ۴۵ روز گذشته میزان مصرف آب به ۱۴ میلیون مترمکعب رسید که سال گذشته این مقدار ۱۱ میلیون مترمکعب بود که به طور متوسط شاهد افزایش ۲۹ تا ۳۰ درصدی هستیم.

مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآور شد: این افزایش مصرف در همه شهرستان‌ها نیز دیده می‌شود و از شهروندان انتظار داریم ضمن رعایت نکات بهداشتی در مصرف آب صرفه جویی کنند تا در تابستان دچار کمبود نشویم.

بیرنوندی اظهار داشت: با حفر چاه نسبت به تأمین نیازها اقدام شده است اما اگر مصرف آب همچنان تداوم یابد در فصل تابستان چالش جدی داریم.

وی گفت: در حال حاضر سرانه استاندارد مصرف آب ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که این میزان در کشور ۲۰۰ لیتر و استان قزوین ۱۹۲ لیتر است که باید کاهش یابد.

بیرنوندی اضافه کرد: در زمان‌های پیک مصرف، متأسفانه حتی تا ۶۰۰ لیتر هم مصرف داشته‌ایم که این روند نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: با توصیه کارشناسان بهداشتی در این روزها که با ویروس کرونا مواجهیم هر فرد روزانه چندین بار دست و صورت خود را با آب و صابون شستشو می‌دهد که می‌توانیم با آموزش شهروندان توصیه کنیم که مصرف آب را کنترل کرده و از باز گذاشتن شیر آب به صورت ممتد در زمان شستن دست‌ها خودداری کنند.

بیرنوندی یادآور شد: در استان قزوین ۵۲۴ هزار مشترک شهری و روستایی و ۲۵۷ هزار مشترک فاضلاب داریم که تأمین مستمر نیاز شهروندان با مشارکت همه مردم ممکن می‌شود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.