قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل بحران استانداری قزوین روز جمعه با بیان اینکه به کارگیری تجربه و اقدام‌های پیشگیرانه ناشی از سیل فروردین ماه سال گذشته باعث شد تا از بروز احتمالی سیلاب‌های مخرب بارندگی‌های ۲ روز گذشته جلوگیری شود، افزود: پارسال با بارش ۵۳ میلی‌متری در بازه زمانی ۲۴ ساعت، تمامی بستر رودخانه‌های استان سیلابی شدند و علی‌رغم اقدامات مقابله‌ای‌، خسارت‌هایی را در بخش‌های کشاورزی، مسکونی و برخی نقاط استان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه سیل فروردین ماه سال گذشته که با تلاش‌های فراوان مهار شد در ۱۰۰ سال اخیر این استان بی‌سابقه بود، تصریح کرد: در عین حال نیز تجربیات بسیار ارزشمندی را در نحوه پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و حتی بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل را کسب کردیم.

وی ادامه داد: امسال با مدیریت و هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی این اداره کل و اقداماتی که از سوی دستگاه‌های متولی از جمله شرکت آب منطقه‌ای، فرمانداری‌ها، شهرداری و دهیاری‌ها پس از سیل سال گذشته در زمینه اجرای لایروبی و آزادسازی حریم بستر رودخانه و مسیل‌ها به همراه پاکسازی آب‌روهای درون و برون شهری در سطح استان به عمل آمد.

به گفته وی، با اعلام هشدار اداره کل هواشناسی مبنی بر بارش‌های قابل ملاحظه، اخطاریه و آماده باش لازم به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ و پیام‌های هشدار نیز در سطح استان و عموم جوامع در معرض خطر منتشر شد.

مهدیخانی اظهار داشت: برابر اعلام اداره کل هواشناسی استان، میزان بارش‌های استان از بعدازظهر روز گذشته تا صبح امروز به طور متوسط ۴۳ میلی‌متر بوده که شاهد طغیان بسیاری از رودخانه‌ها نیز بودیم اما خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارت یا تلفاتی ناشی از سیلاب‌ها گزارش نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.