مریم بیدخام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Corona.behzisti.ir به سوالات این سامانه پاسخ داده و در صورت ابتلای احتمالی به اختلالات استرس، اسفردگی و اضطراب اطلاع کسب کنند.

وی با بیان اینکه ۲۱ سوال در این سامانه تدارک دیده شده است، اظهار داشت: اگر فرد پس از ارزیابی نمره شدیدی از اختلالات روانی را کسب کند، راهنمایی و توصیه‌های لازم را دریافت کرده و در صورت تمایل می‌تواند مراحل درمان را آغاز کند.

به گفته بیدخام در سامانه روانشناختی بهزیستی از تخصص روانپزشک، روانشناس بالینی، روانشناس عمومی، سلامت در بلایا و خدمات درمانی بهداشتی استفاده شده و افراد می توانند پس از ارزیابی با دریافت کد رهگیری در سامانه ۱۴۸۰ و دیگر مراحل درمانی پیگیر وضعیت اختلالات خویش باشند.

این مسؤول بیان داشت: واقعیت این است که اختلالات روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا دور از دهن نبوده و مواردی مانند ترس، اضطراب، افسردگی، استرس، پرخاشگری، اختلالات خواب، وسواس و انگ زدن از مواردی است که نشان می‌دهد وضعیت نیازمند کنترل است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده در پیمایش اختلالات سلامت روانی سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۲۳.۴ درصد مردم ایران از اختلالات روانی رنج می‌برند که اگر در این برهه مورد توجه قرار نگیرد می تواند اثرات نامطلوبی ایجاد کند.

اختلالات روانی ناشی از ویروس کرونا یک واقعه فراگیر در جهان بوده که هر کشوری متناسب با ظرفیت‌ها و اقدامات لازم با آن درگیر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.