به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در نشست کمیته اطلاع رسانی استان قزوین که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: رسانه‌های ضد انقلاب ابتدا گفتند ایران در قبال مدیریت ویروس کرونا ناتوان است، اما اکنون دنبال پیاده کردن تجارب جمهوری اسلامی در مورد این بیماری هستند که این موارد نیازمند اطلاع رسانی است.

وی به اخبار و شایعات این رسانه‌ها در مورد تعداد فوت شدگان در زندان‌های ایران اشاره کرد و گفت: رسانه‌های خارجی در حالی روی زندان‌های ایران تمرکز کرده‌اند که چندی پیش مدیرکل زندان‌ها اعلام کرد هیچ فوتی در این رابطه نداشته‌ایم.

حبیبی تصریح کرد: تمام لاییک‌ها، لیبرال‌ها و کمونیست‌ها با شروع ویروس کرونا ابتدا دین و مذهب را منکر شدند، اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل این بیماری به غیر از دعا و استمداد کمک از خداوند نمی‌توان کاری کرد.

وی با بیان اینکه کرونا باعث اتحاد، انسجام، همدلی و هماهنگی بین مردم و نیروهای لشگری و کشوری شده است، اظهار داشت: تاب آوری نظام سلامت کشور با هدف تبیین توان درمانی ایران در مقابله با ویروس کرونا از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید از سوی رسانه‌ها مطرح و تشریح شود.

حبیبی با اشاره به تاب آوری اقتصادی و اجتماعی مردم گفت: مردم ۲ ماه در خانه ماندند و اکنون لازم است رسانه و ارتباطات برای فرهنگ جدید اجتماعی و همچنین تحلیل شرایط فعلی دست به کار شده و اجازه ندهند آسیب‌های اجتماعی درون خانواده‌ها شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: موقعیت استان قزوین در کشور مستعد انتشار فراوان ویروس کرونا بود که با مدیریت بسیار خوب مدیران این وضعیت کنترل شد، اما این وضعیت هنوز در کشور و منطقه شکننده و موقت است و باید برای ماندگاری آن تلاش کنیم.

این مسئول در مورد مشکلات اقتصادی پیش آمده برای برخی مشاغل در ایام کرونا نیز اظهار داشت: یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات و زیان اقتصادی مشاغل در نظر گرفته شده که لازم است جزئیات آن به مردم اطلاع رسانی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه به اقدامات انجام شده در استان در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تعطیلی ۳۵ هزار واحد صنفی از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در استان بوده است.

حبیبی در خصوص مشکلات اقتصادی و کسب و کار نشریات استان قزوین نیز اظهار داشت: خانه مطبوعات، روابط عمومی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است که مباحث مربوط به این موضوع را جمع آوری کنند تا نسبت به آن تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: بسته‌های حمایتی و بهداشتی باید بین رسانه‌های فعال استان قزوین توزیع شود اما از هشت رسانه‌ای که در استان به صورت شبانه روزی در کنار تیم مدیریت استان حضور داشتند باید به صورت بهتر و مناسب‌تری تقدیر کرد.

حبیبی افزود: پرداختن مکرر به آمار و ارقام مبتلا به کرونا هیچ سودی برای جامعه ندارد و فقط اتفاقات ناگوار در مورد فوت افراد را عادی جلوه می‌دهد لذا به اندازه کافی در مورد این ویروس به نحوه مراقبت از خود در فضای مجازی و اخبار اطلاع رسانی شده و لازم است که از این به بعد روش آمار دادن تغییر کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: رسانه‌ها باید به تشریح ایثارگری کادر پزشکی و درمان بپردازند چرا که انصافاً این قشر در طول شیوع ویروس کرونا عاشقانه به استقبال خطر رفتند و ثابت کردند برای جان مردم و نظام حاضرند از خودگذشتگی کنند.

حبیبی یادآور شد: هنوز خیلی از مردم خبر ندارند کادر درمان و پزشکی بعد از خروج از مراکز درمانی ۲ هفته در یک مکان قرنطینه می‌شوند سپس به دیدار خانواده می‌روند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.