حجت الاسلام و المسلمین علی نعمت اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستور شورای تامین و ستاد مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر عدم برگزاری برنامه‌هایی که منجر به تجمع می‌شود، شهروندان قزوینی این ایام را باید در منزل و در کنار خانواده از طریق رسانه ملی و شبکه های مجازی جشن بگیرند.
این مسوول به اهمیت فرهنگ انتظار و تاکیدات همه بزرگان دینی اشاره کرد و افزود: فرهنگ مهدوی راهگشای بسیاری از بحران‌های امروز جوامع اسلامی و انسانی است و باید برای ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت ابتدا به شناخت درست و عمیق این فرهنگ رسید و آن را اشاعه داد.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار هیات مذهبی در استان تصریح کرد: هر ساله جشن های اعیاد شعبانیه به صورت مردمی و خودجوش توسط هیات های مذهبی در سطح استان برگزار می شد اما امسال در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  از مدیران هیات‌ها خواسته شد برای حفظ سلامتی آحاد ملت مومن و متدین جلسات حضوری را تعطیل و تمام فعالیت ها در قالب مجازی برگزار شود.
حجت الاسلام نعمت اللهی افزود: در شرایط فعلی بسیاری از خانواده ها درگیر مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند که هیات های مذهبی به این مناسبت نذورات مردمی در قالب پک‌های بهداشتی و بسته‌های معیشتی بین مردم و نیازمندان توزیع می‌ کنند.
وی با بیان اینکه تلاش همه باید برای اقدامات پیشگیرانه از کرونا باشد، گفت: امیدواریم با تلاش مسوولان و رعایت نکات بهداشتی توسط مردم شاهد ریشه کن شدن هرچه زودتر ویروس کرونا در کشور باشیم و سلامتی کامل به جامعه برگردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.