علی فرخزاد روز دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین با موضوع راهکارهای لازم برای پیشگیری از وقوع سیلاب، تصریح کرد: فرمانداران از امروز با استفاده از تجارب سیل سال گذشته، بازنگری‌های لازم را انجام داده و نسبت به اقدامات ایمن سازی پل و رودخانه‌ها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه بازگشایی مسیل‌ها و در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کمیته‌ای برای این منظور تشکیل و تمام بستر رودخانه و پل‌های موجود در سطح استان مورد بازدید قرار گرفتند اما با توجه به وضعیت بارش‌ها طی روزهای آینده، لازم است تا برخی اقدامات ایمنی و پیشگیرانه نیز صورت پذیرد.

فرخزاد به الزامی بودن آماده باش دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان تا یک هفته آینده اشاره و تاکید کرد: به لحاظ پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان و مخاطره آمیز بودن خطر سیلاب طی روزهای آینده، هیچ توجیه و دلیلی احتمالی نسبت به قصور دستگاه‌ها تا اوایل هفته آینده پذیرفتنی نخواهد بود و همه نیروهای آنان نیز باید پای کار باشند.

این مسوول با اشاره به بحرانی بودن برخی مناطق شهرستان قزوین از جمله سه راهی پلی‌وینا، افزود: برای رفع تهدیدات این مناطق، دستگاه‌ها کار چندان دشواری ندارند ضمن آنکه در خصوص جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نسبت به تامین سوخت مورد نیاز در این زمینه اقدام کند.

فرخزاد اضافه کرد: سال گذشته احتمال خطر وقوع سیلاب به تمامی مراکز پرورش ماهی‌ استان واقع در حریم بستر رودخانه‌ها به صورت حضوری ابلاغ شد تا در برابر هر نوع تهدیدی در این زمینه مسایل ایمن سازی را رعایت کنند که این اقدام برای سال جاری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان قزوین از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی، منطقه تا اوایل هفته آینده تحت تاثیر بارش و برف قرار خواهد گرفت و دمای هوای استان نیز تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.