خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها، محمدرضا جباری: سیزده فروردین امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا با همه سال‌ها تفاوت عمده داشت و با احساس خطر کارشناسان بهداشتی و درمانی مبنی بر تجمع افراد در این روز در طبیعت و احتمال گسترش شدید ویروس و هدر رفتن همه تلاش‌ها و خدمات انجام شده از مردم خواسته شد تا روز سیزده فروردین (دیروز) را در خانه بمانند و به بوستان‌ها و باغستان نروند تا سلامتشان به خطر نیفتد.

در این میان با کمک نیروی انتظامی و بسیج و سپاه و نیروهای هلال احمر با تشدید محدودیت‌های ایجاد شده در ترددها و بستن همه مبادی ورودی و خروجی شهر و مسیرهای منتهی به مناطق خوش آب و هوا و بوستان باراجین، جاده کورانه و منطقه الموت و سایر مراکز تفریحی و استقرار مأموران پلیس طرح فاصله گذاری اجتماعی با موفقیت بیشتری اجرا شد.

البته مأموران پلیس در بوستان‌ها نیز مستقر شدند تا از حضور تعداد محدود افراد سهل انگار جلوگیری شود که این روش نیز مؤثر واقع شد.

اعتماد به فرهنگ مردم قزوین نتیجه داد

در این میان نمی‌توان حرکت فرهنگی مردم قزوین را نادیده گرفت و در کنار همه محدودیت‌های ایجاد شده باید پذیرفت در روزهای اخیر ضمن توصیه‌های امنیتی و بهداشتی از سوی پزشکان، مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان و البته اطلاع رسانی و دعوت رسانه‌های گروهی استان که با تهیه گزارش، گفتگو، هشدارهای بهداشتی توانستند مردم را مجاب کنند که چند ساعت بیرون ماندن را به تهدید سلامت خود ترجیح ندهند و با ماندن در منزل نشان داده شد می‌توان با اتکا به درک و فهم بالای مردم از سختی‌های زیادی از جمله بحران کرونا عبور کرد و به آینده بهتر امیدوار شد.

همراهی مردم قابل تقدیر است

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین از مدیریت مطلوب در روز ۱۳ فروردین قدردانی کرد و گفت: لازم می‌دانم از زحمات خالصانه و بی شائبه همه معاونان، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران، مدیران، فرماندهان و عوامل نیروی انتظامی، فرماندهان و عوامل سپاه و فرماندهان و عوامل بسیج، فرماندهان و نیروهای ارتش، مدیران و مجموعه عوامل هلال احمر، مدیران و عوامل صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، خبرنگاران و اصحاب رسانه در مدیریت بسیار خوب در روز سیزده فروردین و روز طبیعت تشکر و قدردانی کنم.

وی بیان کرد: روز سیزده فروردین بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهر قزوین به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت خانواده‌ها اعطیل شده و از پذیرش شهروندان معذور بودند چون هرگونه تجمع و حضور آنها در فضاهای سبز و بوستان‌ها به گسترش بیشتر ویروس کرونا منجر می‌شد.

استاندار قزوین تنها راه عبور از مشکلات بویژه مشکلات ناشی از ویروس کرونا را در گرو همکاری و مشارکت مردم دانست و از همکاری همه شهروندان تشکر کرد.‌

مردم روز طبیعت را به روز سلامت تبدیل کردند

معاون سیاسی استانداری قزوین هم به خبرنگار مهر گفت: مردم روز طبیعت را به روز سلامت تبدیل کردند و نمره قبولی گرفتند و با توجه به توصیه‌ها و درخواست مسئولین از مردم برای ماندن در منزل در روز ۱۳ بدر، تمامی مردم مثل همیشه همراهی کردند و در خانه ماندند که جای تقدیر دارد.

منوچهر حبیبی بیان کرد: روز طبیعت و ۱۳ بدر امسال استثنایی بود و کمتر کسی چنین رخدادی را به یاد دارد که از مردم بخواهند که در خانه بمانند و این گونه استقبال شود و ما با بیشترین مشارکت روبرو شویم.

معاون سیاسی استانداری قزوین افزود: سلامت شهروندان استان ایجاب و اقتضا می‌کرد که با تصمیم سخت محدودیت‌هایی را در این روز ایجاد کنیم چرا که در راستای کاهش زنجیره انتقال در روز طبیعت و رعایت نکردن توصیه‌ها و خروج از منزل می‌توانست خدای ناکرده خطرساز شود و تلاش‌های مجموعه کادر درمانی را هدر دهد که خوشبختانه شاهد بودیم مردم همت کردند و این روز را در خانه ماندند و پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، خالی از جمعیت بود.

وی تصریح کرد: مردم روز طبیعت را به روز سلامت تبدیل کردند لذا شایسته است از مردم عزیز و موقعیت شناس، با فرهنگ و فرهیخته استان تشکر و قدردانی کنیم.

حبیبی یادآور شد: از فرمانداران، بخشداران، نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش، هلال احمر و تمامی دستگاه‌های عضو ستاد در تمهیدات و اقدامات انجام شده، به ویژه در روز ۱۳ فروردین صمیمانه تشکر می‌کنیم و همچنان تقاضا داریم در ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی، رعایت موارد بهداشتی و رعایت بهداشت فردی همراه ما باشند.

روستاهای استان قزوین سیزده بدر کرونایی را رقم زدند

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: با همراهی روستاییان در روز طبیعت خوشبختانه سیزده بدر کرونایی در روستاهای استان رقم خورد.

اکرم نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با مدیریت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و حرکت زیبای مردم در همراهی و همکاری با طرح فاصله گذاری اجتماعی سیزده بدر
امسال در تفرجگاه‌های روستایی شاهد سیزده بدر متفاوتی در مناطق روستایی استان بودیم و تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌های روستایی در تعطیلی کامل بودند.

نجفی تصریح کرد: با همکاری آحاد مردم و پایان یافتن بیماری کرونا ویروس، روستاهای استان مجدداً میزبان مهمانان و گردشگران از سطح استان و سایر استان‌ها خواهند بود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین یادآور شد: مدیران بحران در روستا همچنان با رعایت موارد بهداشتی و گندزدایی مداوم معابر و نقاط اعلام شده و کمک به مراکز بهداشتی جهت غربالگری و شناسایی مبتلایان و سایر اقدامات مورد نیاز، در کاهش آمار مبتلایان به این ویروس نقش مهم خود را ایفا می‌کنند.

قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هم در گفتگو با خبرنگار مهر از همراهی مردم با مسئولان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تشکر کرد و اظهار داشت: خوشبختانه فرمانداری‌ها بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا اقدامات لازم را برای سیزده فروردین انجام دادند و نیروی انتظامی با استقرار در همه ورودی و خروجی بوستان‌ها و مناطق تفریحی به اجرای موفق طرح کمک کردند.

وی بیان کرد: همراهی مردم قزوین در سیزده فروردین و ماندن در خانه، بیانگر فرهنگ بالای شهروندان بود که نگرانی گسترش ویروس را برطرف کرد و امیدواریم این همراهی همچنان ادامه داشته باشد تا بزودی از آسیب‌های این ویروس نجات پیدا کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: جا دارد از رسانه‌های گروهی استان بویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و فعالان فضای مجازی که اطلاع رسانی کردند و خواستار همراهی مردم شدند نیز تشکر و قدردانی کنیم.

تجربه روز سیزده فروردین در قزوین نشان داد با اعتماد به مردم و کارهای فرهنگی می‌توان با گره گشایی از مشکلات عبور کرد و هزینه‌های جامعه را کاهش داد.

ویروس کرونا شاید همچنان ماه‌ها در زندگی با ما همراه باشد و آنچه راهکار عبور از آن است همراهی با تصمیم گیران، رعایت محدودیت‌ها و نکات بهداشتی و اعتماد دو سویه بین مردم و مسئولان است. می‌توان ویروس کرونا را با همدلی، اعتمادسازی، مشارکت و در خانه ماندن شکست داد. به امید عبور سریع‌تر از ویروس کرونا و بازگشت به زندگی عادی.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.