پیمان نامداری روز شنبه در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افزود: غربالگری و پایش شهروندان استان از طریق طرح تماس با منازل صورت گرفت و کشورهای اروپایی در حال الگوبرداری از آن هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا اشاره کرد و بیان کرد: در بحث کمیته استانی مقابله با کرونا، راه اندازی بیمارستان صحرایی را داشتیم که روز پنجم اسفند آغاز به کار کرد و تا آن زمان هیچ استانی بیمارستان صحرایی را راه اندازی نکرده بود.

نامدار عنوان کرد: با بازرسی‌های انجام شده توسط مسئولان بهداشت محیط استان تاکنون ۲۲۰ مرکز به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمب شده است و روند بازرسی‌ها با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: بحث واگذاری بیمارستان شهدای آبیک به بخش خصوصی بسیار جدی بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته همانطور که بیمارستان رحیمیان الوند بازگشایی شد، این بیمارستان نیز با همراهی وزارت بهداشت فعالیت خود را از سر گرفت که این اقدام نقش مهمی در ارتقای سلامت استان خواهد داشت.

این مسوول با تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان از کادر درمان، گفت: نماز جمعه قزوین جزو نخستین مراسمی بود که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شد و این در حالی بود که هنوز تعطیلی نماز جمعه‌های کشوری اعلام نشده بود و به همین خاطر از آیت‌الله عابدینی قدردانی می‌کنیم.

تاکنون ۸۷۳ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه ۱۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.