سرهنگ رضا اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رزمایش، اماکن عمومی، مراکز تجاری و خرید، معابر پرتردد و ... با استفاده از بسیج محلات و اقشار و ساماندهی ظرفیت‌ها و امکانات گند زدایی می‌شود.

اسماعیلی گفت: سپاه استان براساس وظیفه ذاتی خود از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا وارد عمل شده و در کنار دانشگاه علوم پزشکی قزوین حفاظت از سلامت شهروندان را با تجهیز امکانات و ساماندهی نیروها در اولویت امور خود قرار داد.

معاون عملیات سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به ساماندهی نیروها در این رزمایش، افزود: به این منظور چهار تیم مراقبت و غربالگری، بسیج ادارات، مداخلات و سالم سازی محیط و کنترل مبادی ورودی شهرها ساماندهی شده و طرح‌های خود را طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته اجرا خواهند کرد.

وی افزود: در این رزمایش سراسری که به نام شهدای مدافع سلامت نامگذاری شده است، یگان جنگ نوین تیپ صاحب الامر(عج) استان قزوین با قدرت و قوت بیشتری حضور یافته و با استفاده از بسیج محلات و اقشار برای گندزدایی کلیه اماکن اقدام خواهد کرد.

معاون عملیات سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به وظایف تیم‌های تعریف شده در این رزمایش، گفت: تیم بسیج ادارات در جلو درب ادارت مستقر شده و با استفاده از تجهیزات لازم برای تب سنجی کارمندان و مراجعه کنندگان و گندزدایی محیط دستگاه‌ها و ادارات اقدام خواهد کرد.

سرهنگ اسماعیلی ادامه داد: تیم مداخلات و گندزدایی محیط که متشکل از نماینده بسیج، نماینده اداره دامپزشکی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و نماینده هلال احمر است بر فروشگاه‌ها و مراکز عرضه محصولات غذایی نظارت کامل داشته و تذکرات بهداشتی و پیشگیرانه را به مسوولان امر ارایه خواهند کرد.

وی افزود: تیم کنترل مبادی ورودی شهر که متشکل از نماینده پلیس، نماینده بسیج، نماینده هلال احمر و نماینده علوم پزشکی است، بر ورود خودروها به ویژه با پلاک غیربومی، نظارت داشته و با تب سنجی و اقدامات لازم، افراد مشکوک به بیماری کرونا را از مسیر برگردانده یا به مراکز درمانی معرفی می‌کند.

تاکنون ۷۲۴ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان مورد شناسایی قرار گرفته و از این تعداد نیز متاسفانه تاکنون ۸۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.