منوچهر حبیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واحدهای تولیدی مواد بهداشتی استان در کمک به مهار ویروس کرونا پیشقدم بوده‌اند، افزود: برخی از مدیران واحدهای تولیدی استان به محض اعلام نیاز به مواد ضدعفونی، ژل و مواد بهداشتی سریعا خط تولید خود را عوض کرده و برای تولید نیازهای بهداشتی استان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۱ واحد در امر تولید مواد ضدعفونی، ژل، شوینده‌ها، ماسک و دستکش در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: در حدود کمتر از یک ماه سه واحد تولیدی ۱۵۲ هزار لیتر ضدعفونی کننده سطوح، ۱۴ واحد ۳۷۲ هزار لیتر ضدعفونی کننده پوست و ۹ واحد ۳۱۳ هزار لیتر ژل ضدعفونی کننده پوست تولید کردند.

حبیبی افزود: همچنین در این مدت، ۲ واحد تولیدی ۴۸۷ هزار عدد ماسک پزشکی و معمولی و ۲۷ کارگاه تولیدی سپاه نیز تاکنون ۱۲۰ هزار عدد ماسک تولید کرده اند.

وی ادامه داد: ۲ واحد تولیدی استان نیز تاکنون ۲۲ میلیون دستکش پزشکی و معمولی تولید کرده و نیاز استان و کشور را تامین نموده اند.

معاون استاندار گفت: توزیع مواد ضدعفونی، ژل، ماسک و دستکش با اولویت مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین از طریق مراکز تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها انجام می‌شود تا بتوان گام‌های عملیاتی و جدیی را در مقابله با ویروس کرونا برداشت.

تاکنون در استان قزوین ۷۰۳ تن به ویروس کرونا مبتلا شده، ۴۵۱ نفر بهبود یافته و ۸۵ تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.