داود محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "جهش تولید" افزود:در شرایط خاصی که  کشور ما در حوزه داخلی و مسایل و مشکلات بین المللی و تحریم ها قرار دارد  تنها راه نجات تکیه بر تولیدات داخلی توجه نسبت به تولید و اشتغال است.
وی اظهار داشت: در شرایط فعلی ما در حوزه داخلی و هم مسایل و مشکلات بین المللی و تحریم ها تنها راه نجات کشور تکیه بر تولیدات داخلی و توجه نسبت به تولید و اشتغال است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: در دهه اخیر مقام معظم رهبری بیشترین تاکیدات را بر حوزه اقتصاد و اشتغال داشته و جهش تولید به عنوان اولویت امسال کشور، به عنوان شعار سال انتخاب شده است.
محمدی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات جدی کشور اشتغال جوانان است. افزود: باید با تحرک جدی در جهش تولید بتوانیم موفق عمل کنیم و حتما باید نگاهمان به داخل کشور باشد و نسبت به حوزه تولید با نگرش جدی تری حرکت کنیم.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بارها در جلساتی که در استان و کشور داشتیم نسبت به این مساله تاکید داشتیم که اگر بخواهیم کشور در یک ریل مناسب اقتصادی قرار گیرد باید همه نگاه ها را به تولید داخلی معطوف کنیم و با یک حرکت جهادی از این مسیر عبور کنیم.
وی افزود: موضوع قابل تامل جمعیت جویندگان کار است و این مساله خصوصا در بین تحصیلکردها حاد تر است. مقام  معظم رهبری هم جهش تولید را به عنوان شعار سال عنوان کردند تا ما به امر تولید با روند عادی نگاه نکنیم بلکه با یک نگاه جهادی و انقلابی، جهشی در تولید ایجاد کنیم تا در این میان مشکل اشتغال جوانان نیز مرتفع شود.
محمدی اضافه کرد: اگر مانند روال سابق در راستای تحرک تولید اقدام کنیم بدون شک به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید بلکه باید توجه چند برابری به این موضوع معطوف شود که در سایه توجه و بذل عنایت به این امر، بتوانیم این مشکل را حل کنیم چرا که پاشنه آشیل کشور عدم تحرک اقتصادی است.
نماینده فعلی مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جهش تولید میسر نمی شود مگر اینکه هر سه قوه کشور در کنار هم حرکت کنند و امیدواریم در سال جدید قوا با تعامل و همفکری بیشتری برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.