قدرت الله مهدی خانی در اولین روز سال نو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای کمک به بیماران مبتلا به ویروس یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۴۵ تخت در محل نمایشگاه بین المللی قزوین برپا شده و ۱۲۰ تخت نیز برای نقاهتگاه در این مجموعه تجهیز و آماده شده است.

وی بیان کرد: این مجموعه ظرفیت افزایش تخت تا ۴۰۰ تخت را دارد و برای یک طول درمان ۴ روزه آماده شده است تا بیماران بهبود یافته در آن استراحت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: همچنین ۴۰ تخت در محل خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برای قرنطینه آماده شده که در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

مهدی خانی تصریح کرد: خوابگاه خواهران دانشگاه آزاد تاکستان برای قرنطینه آماده شده و در صورت نیاز در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: از سوی مدیریت بحران رسالت سنگینی داریم و نباید از وظایف ذاتی غفلت کنیم زیرا استان قزوین از مناطق حادثه خیز است و همه ساله از سیل، خشکسالی، سوانح جاده‌ای آسیب زیادی می بیند لذا باید همیشه آماده باشیم تا غافلگیر نشویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی احتمال داده می‌شود در هفته‌های سوم و چهارم فروردین شاهد بارش‌های شدید باران باشیم زیرا احتمال سیلابی شدن مناطق زیاد است.

وی گفت: به همین دلیل از دهیاران و بخشداران خواسته‌ایم برای تغییرات آب و هوایی آماده باشند و در مناطق حادثه خیز نسبت به ایجاد بند اقدام کنند و احتیاط لازم را انجام دهند تا از حوادث آسیب نبینیم.

شهرداری استان در آماده باش هستند

مهدی خانی در ادامه گفت: باید همه دستگاه‌های خدمات رسان بویژه شهرداری‌های استان در نیمه اول فروردین در آماده باش کامل باشند تا غافلگیر نشوند.

وی اضافه کرد: شهرداران بایستی از هم اکنون نسبت به بازدید از مسیر رودخانه‌ها، ورودی و خروجی پل‌ها، تنقیه پل‌ها، باز کردن دریچه‌های مسیر رودخانه‌ها توسط سازمان باغستان در هنگام بارندگی‌ها اقدام کنند تا از سیلاب جلوگیری شود.

مهدی خانی یادآورشد: باز کردن دریچه‌ها می‌تواند آب سیلابی را به سمت باغستانها هدایت کرده و از جاری شدن سیل در شهرها جلوگیری کند.

وی گفت: از همه شهرداران که هر کدام در حوزه کاری خود اقدامات مؤثری برای پیشگیری از سیلاب سال جاری انجام دادند تشکر می‌کنیم و امیدواریم امسال نیز نسبت به لایروبی به موقع رودخانه‌هایی که از داخل شهرها عبور می‌کنند اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اضافه کرد: در خارج از محدوده شهرها وظیفه لایروبی و باز کردن مسیر رودخانه‌ها و لایروبی توسط بخش خصوصی با نظارت شرکت آب منطقه‌ای انجام خواهد شد.

مهدی خانی گفت: از شهروندان نیز انتظار داریم در این ایام از حضور در کنار رودخانه‌ها و یا اطراق در مسیل‌ها جدا خودداری کنند زیرا احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها زیاد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.