جواد حق لطفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نظر جوی در آزادراه قزوین- رشت، قزوین- زنجان و جاده آوج شاهد بارش باران و در گردنه کوهین واقع در آزادراه قزوین- رشت شاهد پدیده مه هستیم.

حق لطفی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر پرهیز شهروندان از سفرهای نوروزی، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابه با کرونا مبادی ورودی و خروجی شهرها و ایستگاه‌های راه آهن کنترل می‌شود و در صورت مشاهده علایم کرونا در مسافران از ورود آنها به استان‌های مقصد جلوگیری به عمل خواهد آمد.

حق لطفی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به میزان تردد در جاده‌های استان طی روزهای اخیر، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، میزان تردد در جاده‌ها و آزادراه‌های استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد کاهش یافته است و امیدواریم این روند کاهش طی روزهای آینده نیز همچنان تداوم یابد.

مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل قرارگاه نوروزی مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نزدیک شدن به تعطیلات نوروز ۹۹ و احتمال وقوع سیل، قرارگاه مدیریت بحران این اداره کل تشکیل شد.

حق لطفی افزود: با تشکیل این قرارگاه که ساختار تشکیلاتی آن مشخص شده‌ است سازوکارهای مورد نیاز جهت تقویت و تسریع خدمات‌ رسانی فراهم شده و آمادگی تمام بخش‌ها جهت واکنش به موقع پیش از بحران، حین و پس از آن ارتقا می‌یابد.

حق لطفی افزود: حدود ۳۰۰ نیروی راهدار به همراه ۲۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین عملیات نوروزی راهداری را برعهده دارند و در زمان بارندگی شدید و  سیل در آماده باش کامل خواهند بود.

تاکنون ۴۷۳ نفر در استان قزوین به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
۳۳۹ تن از بیماران کرونایی در این استان بهبود یافته و متاسفانه ۵۳ تن نیز بر اثر آن جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.