مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۰ تن از نیروهای جمعیت هلال احمر قزوین در آماده سازی و تجهیز این مکان مشارکت داشتند.

حسن آصفی افزود: این نقاهتگاه با مشارکت جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین راه اندازی شده است.

این مسوول گفت: این نقاهتگاه دارای ۱۲۰ تخت است که قابلیت افزایش تا نزدیک به ۵۰۰ تخت را نیز داراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین با بیان اینکه این نقاهتگاه فعلا پذیرشی نداشته و برای کمک به افزایش ظرفیت مراکز درمانی استان راه اندازی شده است،اظهار داشت: تشخیص استفاده از این مرکز با دانشگاه علوم پزشکی است.

آصفی اظهار داشت: پیش بینی شده است بیماران کرونایی بعد از بهبودی اولیه در بیمارستان برای گذراندن دوران نقاهت و رفع علایم به این نقاهتگاه منتقل شوند.

وی اظهار داشت: در کنار این نقاهتگاه بیمارستان سیار (صحرایی) نیز در محوطه نمایشگاه بین المللی قزوین با ظرفیت ۵۰ تخت آماده خدمت به بیماران کرونایی است.

آصفی در ادامه خانه ماندن را بهترین راه پیشگیری از کرونا عنوان کرد و گفت: مهم ترین توصیه کادر درمانی و امدادی در شرایط فعلی از مردم، ماندن در منزل است تا بتوان با این کار بهتر به مصاف کرونا را رفت و زنجیره انتقال این ویروس را قطع کرد.

تاکنون تست ویروس کرونا ۴۴۷ نفر در استان قزوین مثبت اعلام شده است.

شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در استان قزوین ۵۰ نفر و شمار بهبود یافتگان نیز ۳۱۲ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.