علی یزدان‌دوست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و طولانی شدن روند این بیماری، شورای پول و اعتبار با همکاری بانک‌ها در خصوص کمک به صاحبان کسب و کارهایی که به دلایل شرایط ایجاد شده ناشی از کووید ۱۹ با مشکلاتی روبرو شده، تصمیماتی را اخذ کرده است.

وی اضافه کرد: در همین رابطه ۱۰ رسته از کسب و کارهایی که به صورت مستقیم با این بیماری دچار آسیب شده‌اند، با به تعویق انداختن اقساط خود به مدت سه ماه مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

به گفته این مسوول بانکی، مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده از جمله رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها و موارد مشابه، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، مجتمع های گردشگری، مهمانسراها و خانه‌های بوم‌گردی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز آموزشی، فرهنگی و همچنین مراکز و مجتمع‌های فرهنگی شامل کسب و کارهایی می‌شوند که اقساط وام‌هایشان به مدت سه ماه تعویق افتاده است.

یزدان‌دوست یادآور شد: مراتب یاد شده با قید فوریت به تمامی شعب بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ابلاغ شده و برای اجرایی شدن آن نیز نظارت دقیق به عمل خواهد آمد.

این مسوول تاکید کرد: اقساط وام‌های قرض‌الحسنه تمامی اشخاص مربوط به اسفند ماه جاری تا اردیبهشت ماه سال آینده بدون قید و شرط و به مدت سه ماه تعویق افتاده و تمامی بانک‌ها نیز موظف به اجرای این بخشنامه خواهند بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.