مهدی عبدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای واردات ماسک از کشور چین انجام شده و می‌توانیم در مرحله اول یک کامیون ۲۰ فوتی از این کالا را به استان قزوین وارد کرده و بین مراکز درمانی توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین درحال بررسی است که اگر ماسک مورد نیاز استان را بتوان از طریق واحدهای تولیدی تامین کرد، دیگری نیازی به واردات ماسک نباشد، اما اتحادیه صادرکنندگان برای واردات این کالاها آماده است.

عبدیان با بیان اینکه چند واحد تولیدی در استان قزوین اعلام آمادگی کرده‌اند که ماسک با پارچه نانو را تولید کنند، توضیح داد: اتحادیه صادرکنندگان حاضر است که با تقبل بخشی از هزینه‌ها به این تولیدات کمک کرده و شرایط را برای خودکفایی و تامین ماسک مورد نیاز کادر درمان و بهداشتی را انجام دهد.

به گفته این صادرکننده برخی از متقاضیان تولید ماسک در استان، شروطی را مطرح کردند که احتمال ورود آنها به چرخه تولید دشوار است، به عنوان مثال سرمایه‌گذاری وجود داشت که می‌خواست دستگاه تولید ماسک و فضای تولیدی در اختیار او قرار گیرد و سپس تولیدات خودش را آغاز کند.

عبدیان خاطرنشان کرد: با واردات این تعداد ماسک به استان تمام مراکز درمانی و بهداشتی استان از نعمت این کالا برخوردار خواهند شد و مقدار عظیمی نیز به صورت مازاد ذخیره می‌شود.

تاکنون، ۳۳۸ شهروند قزوینی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۲ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خودشان را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.