ابوالفضل ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال شیوع کرونا یکی از راه‌های انتقال این ویروس از طریق گوشی تلفن همراه است و باید شهروندان به صورت مستمر برای ضدعفونی کردن آن با الکل و مواد ضدعفونی کننده اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: الکل، مطمئن‌ترین ضد عفونی کننده برای رفع ویروس کرونا از روی گوشی بوده اما استعمال آن نیازمند رعایت برخی نکات بهداشتی و ایمنی است.

این مسوول با بیان اینکه الکل نباید مستقیما بر روی گوشی ریخته شود، اضافه کرد: ابتدا یک دستمال کاغذی چندلایه به ماده ضدعفونی کننده آغشته شود و بعد از خاموش کردن گوشی برای ضدعفونی کردن دستگاه موبایل مورد استفاده قرار گیرد.

 رییس اتحادیه سیستم‌های مخابراتی و الکترونیک استان قزوین گفت: شهروندان حتما در زمان ضد عفونی کردن گوشی آن را خاموش کنند تا از زنگ خوردن و احتمال انفجار و سوختن آن جلوگیری شود.

وی گفت: همچنین شهروندان گوشی موبایل خود را بعد از ضدعفونی کردن حداقل به مدت ۱۰ دقیقه مورد استفاده قرار ندهند تا الکل استفاده شده تبخیر و خشک شود.

ناصری افزود: تاکنون در استان قزوین موردی از سوختن و انفجار گوشی بر اثر استعمال الکل و مواد ضدعفونی کننده گزارش نشده، هرچند در سطح کشور چندین مورد طی روزهای اخیر مشاهده شده است.

وی با اشاره به وضعیت صنف زیر مجموعه اتحادیه، گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی کسب و کارهای صنفی دچار کسادی شده و خود ما نیز اطلاعیه تعطیلی صنف را از فردا تا پنجم فروردین ماه اعلام کرده‌ایم.

 ۶۰۰ واحد مخابراتی و الکترونیکی در شهرستان قزوین فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.