اکرم نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دهیاران را مدیران بحران در روستاها دانست و اظهارداشت: تشکیل آنی ستاد مقابله با ویرس کرونا با عضویت اعضای شورای اسلامی، فرمانده بسیج و بهورزان، همزمان با شیوع این بیماری از جمله اقدامات اساسی بود که در سطح استان به انجام رسید.

وی ادامه داد: ممنوعیت برگزاری مراسمی از قبیل نماز جماعت، ختم و فاتحه، روضه و قرآن خوانی، پخش تراکت در منازل روستایی و توصیه‌های بهداشتی در خصوص ویروس کرونا، محدودیت فعالیت آرایشگاه‌ها، توجیه کسبه و نانوایی‌ها جهت رعایت مسایل بهداشتی، اطلاع‌رسانی مستمر از طریق کانال دهیاری‌ها در فضای مجازی، تعطیلی بازارهای روز و همایش‌های پیاده‌روی خانواده و اعمال محدودیت تردد در سطح روستا از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

به گفته وی، جلوگیری از ورود خودروها با شماره سایر استان‌ها به روستا، توجیه اهالی روستاها در خصوص تفکیک و جداسازی زباله‌هایی مانند ماسک و دستکش استفاده شده از پسماندهای عادی و در نهایت جذب کمک خیران جهت خرید اقلام بهداشتی و توزیع آن بین روستاییان از دیگر اقدامات دهیاران در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا بود.

نجفی یادآور شد: مساله مهم در خصوص فعالیت نانوایی‌ها این است که آنان باید در خصوص رعایت و حفظ مسایل بهداشتی مستمر، همکاری نزدیک و مستمر با دهیاران و توجه به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی از طریق فضاهای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: به طور قطع با رعایت مسایل بهداشتی و همکاری نزدیک و ادامه‌دار شهروندان در آینده نزدیک شاهد عادی شدن شرایط اجتماعی نیز خواهند بود.

استان قزوین دارای ۸۲۴ روستا و ۶۳۰ دهیاری است و براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ۳۳۶هزار و ۹۰۴ نفر در روستاهای استان قزوین زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.