عبدالله آقا علیخانی روز چهارشنبه از بیمارستان صحرایی برپا شده در محل نمایشگاه بین المللی قزوین بازدید کرد و در جریان اهداف راه اندازی این بیمارستان قرار گرفت.

آقا علیخانی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به هر حال استان و کشور در شرایط ویژه قرار دارد و همه نیروها بسیج شده تا بتوانیم از شیوع بیماری جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: در بازرسی دغدغه‌هایی داشتیم و در جلسات استانی مطرح شد که با این اتفاقاتی که اطراف ما می‌افتد نیازمند هوشیاری هستیم تا غافلگیر نشویم لذا اقدامات خوبی پیش بینی شد تا بتوانیم از آسیب‌ها کم کنیم.

بازرس کل استان قزوین تصریح کرد: البته در هماهنگی کارهای گروهی مشکلاتی داریم و پیش بینی‌ها خوب بود اما آنچه انتظار داشتیم در عمل در برخی بخش‌ها محقق نشده است.

آقا علیخانی یادآور شد: در اداره کل بازرسی استان بلافاصله یک تیم بازرسی را تعیین کردیم و پس از حذف یک سری کارهای غیر ضروری موضوع بازرسی ویژه کرونا را در اولویت قرار دادیم و بازرسی‌ها به صورت محسوس و نامحسوس در دستور کار قرار گفت و گشت‌های ما از داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مبادی ورودی شهرها بازرسی کردند.

وی اظهار داشت: اصرار داشتیم که ورودی و خروجی‌های شهری با سخت گیری کنترل شود تا افراد آلوده وارد شهر نشوند و پس از آن موضوع بهداشت نانوایی‌ها در اولویت قرار گرفت زیرا کنترل نمی‌شد و نگران شیوع بیماری از این مکان بودیم لذا نامه نگاری شد و هشدار دادیم و با مدیرکل تعزیرات گفتگو کردیم تا تیم بازرسی تعزیرات در این عرصه هم فعال شود.

بازرس کل استان قزوین یادآور شد: در سطح شهر مأموران بهداشت فعالیت‌های بازرسی خود را تشدید کردند و در بازار هم نظارت‌ها بیشتر شد تا از آسیب‌های این حوزه کم کنیم.

وی افزود: در بخش بیمارستانی نیازمند اعتبارات لازم هستیم تا کار درمانی اقلام بهداشتی خود را تأمین کنند زیرا امروز در وضعیت اضطراری هستیم و همه باید هماهنگی لازم را صورت دهند تا دغدغه مراکز درمانی و شهرداری‌ها برای تهیه اقلام بهداشتی برطرف شود.

بازرس کل استان در خصوص نگرانی مدیران دستگاه‌ها از اختصاص اعتبار به تأمین اقلام بهداشتی و محدودیت‌های آن هم گفت: در این زمینه استاندار هم نگرانی‌هایی داشت که آن را بررسی کردیم و قرار
شد اختیارات بیشتری به دستگاه‌ها داده شود تا بتوانند نیازهای بهداشتی خود را تأمین کنند و ما نیز همراهی لازم را خواهیم داشت تا کارها عقب نماند.

وی اضافه کرد: ما در بازرسی خود را مشاور و امین می‌دانیم که موانع را رفع کنیم لذا به عنوان تیم پشتیبانی کننده محسوب می‌شویم و دنبال برخورد با دستگاه‌ها نیستیم بلکه دنبال تذکر و پیشنهاد و مشاوره هستیم تا هماهنگی بیشتر شود و کارها سامان یابد و در کنترل بیماری موفق عمل کنیم.

آقا علیخانی گفت: همه دستگاه‌ها پای کار هستند و اگر بندرت همراهی نباشد بعداً برخورد می‌کنیم و در اداره بازرسی نگاه ما کشف تخلف نیست بلکه دنبال هماهنگی است و فعلاً هیچ عمد و سهل انگاری ندیده ایم ولی اگر تخلفی گزارش شود برخورد می‌کنیم.

وی در مورد توزیع اقلام بهداشتی کشف شده نیز اظهار داشت: توزیع این گونه اقلام بهداشتی کشف شده با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و اداره صمت است.

بازرس کل استان قزوین در مورد لزوم رعایت موارد بهداشتی در جایگاه‌های سوخت هم بیان کرد: این مراکز می‌تواند محل شیوع گسترده بیماری کرونا باشد لذا تاکید شده مأموران جایگاه با دستکش و مواد ضدعفونی کننده در جایگاه نسبت به سوخت گیری اقدام کنند و بازرسان را به این مراکز فرستاده ایم تا وضعیت کنترل شود.

وی گفت: نظارت بر جایگاه‌های سوخت بر عهده ادارات تعزیرات، استاندارد، سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی است و ما نیز بازدیدهایی داشتیم که در برخی جایگاه‌ها این موارد رعایت می‌شد ولی برخی مراکز سهل انگاری می‌کردند که باید نهادهای نظارتی و بازرسی با قاطعیت با تخلف بهداشتی برخورد کنند تا شاهد افزایش بیماری نباشیم و ما نیز تاکید جدی داریم بویژه در جایگاه‌های سوخت بهداشت با جدیت رعایت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1378407
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.