علی اکبری روز پنج‌شنبه اعلام کرد: قانون، دستورکارها و آیین نامه های ابلاغی وزارت بهداشت، چارچوب کار و نظارت را مشخص کرده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با جدیت بر ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش نظارت و طبق قانون با افراد و مراکز متخلف برخورد می کند.

 اکبری افزود: مجوز فعالیت قانونی، باید از اداره صدور پروانه های معاونت درمان صادر شود و در غیر این‌ صورت مراکز، کلینیک و مطب غیر قانونی فعال، در صورت مشاهده تعطیل می شود و ضرورت دارد پزشکان و پیراپزشکان قبل از همکاری یا عقد قرارداد با افراد و مراکز درمانی، نسبت به وجود مجوز قانونی فعالیت، اطمینان حاصل کنند.

وی با تاکید بر رعایت قانون و مقابله جدی با متخلفان در حوزه درمان، از شهروندان خواست تا به مراکز دارای مجوز و واجد صلاحیت مراجعه کنند و در صورت مشاهده تخلف، می توانند موضوع را با کارشناسان مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه، از طریق تماس با سامانه ۱۸۱۹ اطلاع دهند.

در پی اقبال بانوان به سوی زیبایی طی سال‌های اخیر برخی افراد فرصت طلب با مداخله در امور پزشکی در قالب دایر کردن کلینیک‌های بدون مجوز و زیرزمینی زیبایی یا در پوشش آرایشگاه‌های زنانه به صورت غیرمجاز و پنهانی مشتری جذب می‌کنند.

آنان بدون داشتن مدرک و تخصص و تبحر لازم در حوزه پزشکی حتی نسبت به نصب دستگاه‌های پیشرفته و لیرز مبادرت کرده و به امور مربوط به پزشکی می‌پردازند.دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با همکاری ارگان‌های ذیربط در قالب نظارت‌های مشترک از طریق گزارش‌ها و شکایات مردمی یا گزارش‌های سازمان‌های نظارتی مانند اداره تعزیرات حکومتی وارد عمل شده و با فعالیت این مراکز برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.