سعید حوائج روز سه‌شنبه اظهار داشت: طرح بخشوگی جرایم مالیاتی قابل بخشش که قرار بود تا اسفندماه جاری باشد، به علت شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که برای مودیان مالیاتی پیش آمده تا پایان خردادماه سال آینده مورد تمدید قرار گرفت و سقف بخشودگی‌ها نیز برای بخش تولیدی ۹۰ و سایر مودیان مالیاتی نیز تا ۸۰ درصد تعیین شده است.

وی ادامه داد: چنانچه برگ مالیات قطعی مودیان از ۱۲ بهمن ۹۸ به بعد ابلاغ شود و مودی نسبت به پرداخت مالیات و جرایم غیرقابل بخشش تا پایان خرداد ماه سال آینده اقدام کند مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم خواهد بود.

به گفته وی، جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی در بخش اشخاص حقیقی و حقوقی لغو و ادامه آن به سال آینده موکول و گواهینامه‌های مالیات بر ارزش افزوده که تاریخ انقضای آن پایان سال ۹۸ و یا فروردین ماه سال ۹۹ اعتبار داشته‌اند، تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تمدید شدند.

حوائج با اشاره به افزایش نصاب اخذ گواهی مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ۱۸۶، افزود: سقف تسهیلات بانکی برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی نیز این نصاب از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و دیگر نیازی به استعلام مالیاتی نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.