رییس کانون زنان بازرگان استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام که به همت کانون زنان بازرگان و کارآفرینان بنیاد تعاون زندانیان البرز انجام می‌شود، در نظر دارد با تولید این تعداد لباس‌ علاوه بر کمک‌رسانی به کادر درمان و پزشکی کشور، شرایط اشتغالزایی را نیز برای زنان خانه‌دار فراهم کند.

فاطمه غفوری افزود: در شرایط کنونی کشور که بیشتر شهروندان قصد دارند در حوزه مقابله با ویروس کرونا مشارکت داشته باشند، برخی از زنان در منازل خود می‌توانند به کمک چرخ خیاطی این تعداد از لباس‌ها را دوخته و بابت آن نیز دستمزد دریافت کنند.

وی تصریح کرد: برای هر چرخ‌کار در طول روز هشت ساعت کاری در نظر گرفته شده تا بتوانند علاوه بر تولید این لباس‌ها، از یک درآمد مکفی نیز برخوردار باشند و تا حدودی هم از کسب و کار خویش غافل نماند.

غفوری تاکید کرد: هر دست از این لباس‌ها علاوه بر اینکه از جان یک پرستار یا پزشک در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند، موجب بهبودی و گسترش سلامت شهروندان نیز می‌شود.

رییس کانون زنان بازرگان استان قزوین از کادر پزشکی و درمانی کشور در این برهه زمانی به عنوان مدافعان سلامت یاد کرد و گفت: با توجه به شیوع این بیماری در کشور و درمان‌ طولانی هموطنان، کادر درمانی و پزشکی ساعت‌های طولانی را دور از خانواده و منزل مشغول مداوای بیماران به سر برده که جا دارد با چنین اقداماتی از عملکرد آنها به نوعی تقدیر شود.

کانون زنان بازرگان استان قزوین چندی پیش نیز به کمپین نفس پیوسته بود تا با یک سازوکار مناسب در راستای راهکارهای مقابله با بیماری کرونا چاره‌اندیشی شود.

تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تا روز جمعه، ۱۶ اسفندماه در استان قزوین به ۱۷۶ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.