طبق گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوای این شهر هم اینک در حالت قرمز قرار داشته و باید شهروندان، رفت و آمد به بیرون از منزل را کمتر کرده و تا حد ممکن از خودرو شخصی استفاده نکنند.
 هوای آبیک طی روزهای گذشته نیز با عبور از وضعیت ناسالم به حالت بسیار ناسالم و بحرانی رسیده بود و البته ثبت این وضعیت برای شهر آبیک طی ماه‌های اخیر نیز سابقه داشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص دلایل آلودگی هوای شهر آبیک، گفت: مجاورت با استان‌های تهران و البرز، فعالیت واحدهای معدنی، بازیافتی و صنعتی آلاینده، نیروگاه شهید رجایی و سیمان آبیک از جمله دلایل آلودگی هوای این شهرستان است.

عباس نژاد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه، گفت: هشدار به واحدهای صنعتی و معدنی آلاینده، فعال کردن گشت‌های شبانه برای جلوگیری از فعالیت واحدهای معدنی و بازیافتی و برخورد قضایی با واحدهای آلاینده از جمله این اقدامات بوده است.

شهرستان آبیک در ۵۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

براساس شاخص‌های کیفیت، شاخص هوا از صفر تا ۵۰ پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ قابل قبول، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ به عنوان هوای بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ به عنوان هوای خطرناک شناخته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.