دکتر فاطمه محمدبیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، یکی  از مواردی که در استان قزوین با کمبود آن روبرو هستیم تولید لباس‌های محافظتی برای اعضای کادر درمانی است که استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تولید لباس مخصوص پرسنل کادر درمانی برای نخستین مرتبه در قزوین صورت می گیرد، تصریح کرد: هم‌اکنون این نوع لباس‌های مخصوص در بازار یک بار مصرف بوده اما محصول جدید تولید شده از نوع دائمی است که با توجه به انجام آزمایشات مثبت برروی آن، به زودی تولید انبوه آن نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تولید پوشش محافظ صورت، ویژه کادر درمان نیز در مرحله آزمایشی قرار داشته و به زودی نیز با تولید انبوه در اختیار مراکز درمانی استان قرار می گیرد، اضافه کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته، کمبود ماسک و اقلام بهداشتی در سطح شهر مورد توجه قرار گرفته، اگرچه ماسک مانع از ابتلا به بیماری نمی‌شود اما جو روانی ایجاد شده متاسفانه منجر به تشکیل صف در برخی داروخانه‌ها شده است.

محمدبیگی اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با بسیج جامعه پزشکی، علوم پزشکی و مدیریت بحران استان، قزوین تا ۲۰ روز آینده در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده خودکفا خواهد شد.

به گفته وی، علاوه بر ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تولید ماسک ویژه نیز در دستور کار قرار گرفته تا جایی که این نوع ماسک از ورود هرگونه آلودگی جلوگیری می‌کند.

این مسوول حوزه سلامت خاطرنشان کرد: به منظور آموزش و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گروه جهادی شهید حجت اسدی و مدافعان سلامت در مناطق حاشیه‌نشین قزوین حضور پیدا کرده و براساس بانک اطلاعاتی موجود افراد در معرض خطر مانند سالمندان، زنان باردار و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، مورد پایش قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: علی‌رغم پایش افراد، بسته‌های بهداشتی مورد نیاز جهت پیشگیری به صورت رایگان در اختیار این افراد و خانواده آنها قرار گرفته و موارد مشکوک نیز به مراکز درمانی مورد نظر ارجاع داده شدند.

گروه‌های جهادی در حوزه‌های سلامت، فرهنگی، هنری و آموزش خدمات خود را به مردم ارایه می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.