نصرالله حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید به مردم اطمینان داد که عرضه شیرینی در فروشگاه‌های رسمی و مجوزدار استان تحت نظارت اداره بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت می‌گیرد و احتمال ابتلای مردم به کرونا از این طریق بسیار پایین است.

وی افزود: متاسفانه برخی از کارگاه‌های خانگی و فاقد مجوز پخت شیرینی اصول و نکات بهداشتی را در این زمینه رعایت نمی‌کنند و همین موضوع موجب ورود آسیب به واحدهای مجوزدار و رسمی شده است.

حیدری با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال، افزود: بسیاری از این واحدها دل خود را به فروش شب عید و ایام پایانی سال خوش کرده بودند که متاسفانه شیوع ویروس کرونا ضربه اقتصادی سنگینی به آنها وارد کرد.

وی اضافه کرد: در این شرایط اقتصادی از مدیران اقتصادی، بانکی، دارایی و مالیاتی استان درخواست داریم نسبت به تعویق اقساط معوقه بیمه‌ای و بانکی قنادان و شیرینی پزان استان مساعدت کرده و همکاری و همراهی لازم را با آنها داشته باشند.

این مسوول با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌های این صنف طی ۲ ماه گذشته، گفت: با توجه به این افزایش قیمت، نرخنامه مصوب اتحادیه به تمامی واحدهای مجوزدار شهرستان ارسال شده و آنها ملزم به نصب این نرخنامه در معرض دید مشتریان هستند.

حیدری افزود: شهروندان قزوینی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی یا گرانفروشی می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت استان یا تماس با اتحادیه تعزیرات حکومتی قزوین گزارش کنند.

در شهرستان قزوین ۲۵۰ مجوز قنادی و شیرینی فروشی صادر شده است.

تاکنون ۸۰ نفر از شهروندان قزوین به بیماری کرونا مبتلا شده، هفت نفر فوت کرده و ۲۷۰ نفر به دلیل مشکل حاد تنفسی در بیمارستان بستری شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.