مهدی عبدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات کالا به خاطر شیوع بیماری کرونا به کندی انجام می‌شود و زمان خواب صادرات کالا به کشورهای همسایه ایران را افزایش داده است.

وی بسته شدن تمام مرزهای جمهوری اسلامی را تکذیب کرد و اظهار داشت: هرگز سابقه نداشته که تمام مرزهای کشورمان بسته شده باشد و این بیماری فقط روی برخی از مرزها اثرگذار است، به طوری که ۲ مرز خاکی با عراق هم اکنون بسته شده و فشار صادرات روی مرزهای دیگر افتاده که این موضوع باعث کند شدن روند صادرات کالا می‌شود.

عبدیان تصریح کرد: شرایط کنونی به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث شده که به عنوان مثال اگر تا چندی پیش ۵۰۰ دستگاه خودرو به کشورهای همسایه ترانزیت می‌شد، اکنون تعداد آن به ۲۰۰ دستگاه خودرو برسد.

این مسؤول در مورد تاثیر کرونا روی صادرات به کشور ترکیه بیان داشت: هم اکنون صادرات به کشور ترکیه قطع شده و کالایی به این کشور صادر نمی‌شود، اما جالب است که همچنان کالاهایی از این کشور به ایران وارد شده و شاهد ورود خودرو از این کشور به ایران هستیم!

عبدیان بیان داشت: شیوع ویروس کرونا قطعا روی میزان صادرات و واردات کشور تاثیرگذار بوده و این که بگوییم بی تاثیر بوده دروغ است، چون اکنون برخی تجار که از کشورهای همسایه به ایران می‌آمدند، به خاطر این بیماری به کشور وارد نمی شوند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین برخی مشکلات ناشی از بیماری کرونا را در داخل عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی در داخل استان و حتی کشور که دارای نیروی انسانی بالا بودند، به خاطر پیشگیری از این بیماری کار خودشان را تعطیل کرده‌اند.

عبدیان خاطرنشان کرد: تا پایان گذار از این بیماری نمی‌توان به طور دقیق آمار عددی عنوان کرد و هنوز جمع بندی در این رابطه صورت نگرفته است.

استان قزوین دارای ۲۳۰ صادر کننده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.