فاطمه محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، به عواقب روانی ویروس کرونا در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه با شیوع کرونا و اخبار و اطلاعات ضد و نقیض اضطراب و استرس روانی ایجاد شده در خصوص ابتلای به این ویروس بیشتر از خطرهای جسمی شده است.

وی افزود: امروزه در شرایطی که شیوع و گسترش ویروس کرونا در سطح کشور باعث نگرانی مردم شده مهمترین وظایف هر فردی ایجاد آرامش روانی است.

محمدی یادآورشد : بجای ایجاد ترس، اضطراب، غم، خشم و افسردگی باید با تقویت سیستم ایمنی بدن به جنگ ویروس کرونا برویم و مطمئن هستیم که این بیماری نیز شکست می خورد.

به گفته محمدی ، وقتی شخصی احساس تهدید می کند مسلما توانایی کافی برای مقابله با بیماری را ندارد و طبیعی است که دچار ناراحتی، نگرانی، اضطراب و ترس شود.

این روانشناس گفت: متاسفانه امروز ترس، استرس، اضطراب و نگرانی ناشی از ویروس کرونا شهروندان را درگیر کرده و اطلاعاتی به مردم منتقل می شود که نه تنها حقیقت ندارد بلکه خانوادها را دچار مشکل می کند.

محمدی افزود: در شرایط فعلی باید تعریف درست و کاملی از بیماری کرونا صورت گیرد و با اطلاع رسانی گسترده افراد جامعه به جای نگرانی از آمار ابتلا و قربانی این ویروس به رعایت نکات بهداشتی بپردازند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که حساس کردن جامعه نسبت به عوامل مخاطره آمیز برای پیشگیری از بی تفاون بودن مردم ضروی است هر چند حساس سازی نباید به درجه ای برسد که احساس شود هیچ اقدامی نمی تواند مشکل را مرتفع نماید.

به گفته این روانشناس با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه باید همه افراد با استفاده از ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و رعایت بهداشت فردی از انتشار آن جلوگیری کنند.

بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) اولین بار در ووهان چین شناسایی شد و کم کم این ویروس از مرزها عبور و برخی از کشورهای جهان را درگیر خود کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز نهم اسفند آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ نفر رسید. ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و ۳۴ نفر فوت کرده‌اند.

این ویروس به شدت مسری که از طریق تماس با سطح آلوده و از طریق تنفس منتقل می شود ، مدتی است به کشور وارد شده و اذهان عمومی را با نگرانی روبرو کرده است.

بیماری کرونا به علت ناشناخته بودن، یک موقعیت ترس را در بدن ایجاد می‌کند که  علاوه بر آسیب‌های جسمانی، یک ضربه و شوک روحی و روانی را به جامعه وارد می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.