معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات مستمر ضدعفونی کردن اماکن گردشگری از جمله مراکز اقامتی همچنان در حال انجام است.

نادر محمدی با اشاره به تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در اماکن اقامتی، افزود: ارایه اقلام خوراکی با رعایت موارد بهداشتی و به شکل وکیوم و بسته بندی شده و همچنین گندزدایی سرویس های بهداشتی، نمازخانه و ضدعفونی کردن سالن های غذاخوری و لابی ها و کابین های آسانسور، دستگیره درب اتاق ها و پریزها، شست و شوی مرتب پتوها و ملحفه ها، و بسته بندی قاشق ها و چنگال ها از جمله فعالیت های بهداشتی و پیشگیرانه در اماکن اقامتی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: همه اماکن اقامتی استان قزوین موظف به رعایت کامیل توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی هستند.

این مسوول همچنین گفت: دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه آموزشی نیز در معرض دید میهمانان اماکن اقامتی قزوین قرار گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین با اشاره به ابلاغ شیوه نامه سراسری پیشگیری از شیوع کرونا ویروس به مدیران و بهره‌برداران تاسیسات گردشگری و بازدید مستمر از این مراکز، گفت: بهره برداران اماکن گردشگری موظف شده اند تا کلیه نکات بهداشتی را به نیروهای انسانی خود آموزش داده و بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی نظارت داشته باشند.

استان قزوین دارای ۲۴۱ واحد تاسیسات گردشگری است که شامل ۱۰۳ مجتمع پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتگاهی، ۴۸ دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.