رییس اتحادیه چلوکبابی‌ها و تالارهای پذیرایی شهرستان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه شیوع ویروس کرونا درآمد رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی استان قزوین را به نصف رسانده و اقتصاد و معیشت آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

علی عسگری اضافه کرد: اگر این روند ادامه یابد به زودی بیش از ۵۰ درصد رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی شهرستان تعطیل خواهند شد.

عسگری افزود: هم اینک فروش رستوران‌های شهرستان فوق العاده پایین آمده و تالارهای پذیرایی نیز تمامی مراسم خود را لغو کرده‌اند و موظف به استرداد بیعانه مشتریان هستند.

رییس اتحادیه چلوکبابی‌ها و تالارهای پذیرایی شهرستان قزوین اضافه کرد: سفره خانه‌ها و چایخانه‌های شهرستان نیز به صورت خودجوش تعطیل شده‌اند تا از شیوع بیشتر این بیماری در سطح شهرستان جلوگیری به عمل آید.

این مسوول گفت: به دنبال شیوع این ویروس، به تمامی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی شهرستان، موارد پیشگیری و بهداشتی در قالب یک پوستر و بنر ارسال شد تا ضمن نصب در محل کسب به رعایت آنها ملزم باشند.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظور پیشگیری از گسترش آن گشت‌های مشترکی با همراهی اداره نظارت بر امکان، اداره بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفته و به تخلفات موجود با جدیت رسیدگی می‌شود.

عسگری گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی قزوین، موضوع را به شماره تماس ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند.

از ظهر دیروز تاکنون ۱۴۳ مورد تشخیص قطعی ویروس کرونا در کشور گزارش شده است.
 استان تهران ۶۴ نفر مورد جدید، استان گیلان ۲۵ مورد، استان قم ۱۶ مورد، استان اصفهان ۱۰ مورد، مازندران ۶ مورد، اردبیل یک مورد، البرز سه مورد، سمنان ۲ مورد، کردستان ۲ مورد، قزوین ۲ مورد، آذربایجان شرقی چهار مورد، خوزستان سه مورد و گلستان ۲ مورد تشخیص داده شده است و از این تعداد هشت نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.