پیمان نامدار دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در آخرین تست‌های انجام شده از افراد مراجعه شده به مراکز درمانی سه مورد مشکوک شناسایی شده که آزمایش E مثبت شده اما تا زمانی که تست کوبید آنها مثبت نباشد در ردیف بیمار تلقی نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگر آزمایش «کوبید ۱۹» افراد مشکوک مثبت باشد این افراد بیمار تلقی شده و تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

بیماران کرونا تا ۸۰ درصد درمان می‌شوند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متأسفانه ترس و اضطراب ناشی از ابتلاء به بیماری کرونا از خود بیماری آسیب بیشتری دارد در حالی که این بیماری در ۸۰ درصد افراد مبتلا قابل درمان است و اگر به موقع شناسایی شوند بهبود پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۲۰ درصد افراد با تست مثبت کرونا بستری می‌شوند و تنها ۲ درصد افراد مبتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند که معمولاً این افراد دارای بیماری‌های تنفسی و دیابت هم هستند و ایمنی کمی دارند و در معرض مرگ قرار دارند و سایر افراد درمان می‌شوند.

نامدار گفت: در مرحله اول که توصیه‌های ایمنی ارائه شد مردم همراهی کرده‌اند و با ضد عفونی کردن سطوح آلوده گام مؤثری در پیشگیری از انتشار ویروس برداشته‌اند و انتظار داریم مرحله دوم نیز با مشارکت خوب مردم اجرا شود.

وی اظهار داشت: مرحله دوم توجه به توصیه دوری از حضور در اماکن عمومی و پرجمعیت و شلوغ است زیرا ویروس آلوده در این اماکن بسرعت منتقل شده و جمع زیادی را مبتلا می‌کند که با تعطیل کردن مدارس، دانشگاه‌ها، تمرین‌های ورزشی، هدف این بوده که مردم در منزل بمانند و در شهر تردد نکنند تا مصونیت بیشتر شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: اگر مردم در منزل استراحت کرده و از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنند و در مراکز پر جمعیت حاضر نشوند بدون شک تا حد زیادی از ابتلاء جلوگیری می‌شود اما متأسفانه شنیده شده جاده‌های شمال همچنان پر ترافیک و بازارها شلوغ است و به نظر می‌رسد هنوز مردم این مرحله را جدی نگرفته‌اند.

نامدار افزود: تاکید می‌کنیم شهروندان روزانه چند بار دست خود را با آب و صابون بخوبی شسته و مراکز احتمالی آلوده مانند سرویس‌های بهداشتی را ضد عفونی کنند و با دوری از مراکز پر جمعیت به سلامت فردی و اجتماعی اهمیت دهند.

شستشوی دست با آب و صابون / ‬دوری از مراکز پرجمعیت و سفر غیر ضروری

وی گفت: اگر توصیه‌های ایمنی جدی گرفته شود و شهروندان خود و فرزندانشان بیشتر ساعات خود را در منزل سپری کنند و از رفتن به مراکز پرجمعیت و شلوغ خودداری کنند می‌توانیم ضمن کنترل این ویروس از این وضعیت به سلامت عبور کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: بیماری کرونا علیرغم فراگیری تا حد زیادی قابل درمان است و باید شهروندان به آرامش روحی برسند و اطمینان داشته باشند با رعایت بهداشت می‌توان به راحتی آن را مهار کرد و به جای نگرانی و اضطراب بی مورد می‌توانیم در پیشگیری جدی باشیم.

نامدار افزود: اگر مورد مثبت کرونا در استان ثابت شود بدون نگرانی و پنهان کاری آن را به مردم اعلام می‌کنیم تا مراقبت‌های خود را بیشتر کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.