حسن آصفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان طی این مدت در حوادث جاده‌ای، سیل و آبگرفتگی، برف و کولاک، ریزش آوار و هفت مورد عملیات رهاسازی با ۲۱ مصدوم حضور یافته و هفت نفر را به مراکز درمانی منتقل کرده و ۲ نفر را نیز به صورت سرپایی مورد درمان قرار دادند.

آصفی افزود: بارش باران و برف در استان علاوه بر اینکه سبب شادمانی مردم شد برخی مشکلات از جمله آب گرفتگی منازل شهروندان را در پی داشت و جمعیت هلال احمر استان به یاری شهروندان شتافته و اقدامات لازم را انجام داد.

وی افزود: تخلیه آب از ۲۵ واحد مسکونی در روستاهای اک شهرستان تاکستان، روستاهای شنبرک و شهرستانک از توابع شهرستان بوئین زهرا و روستاهای شهرستان آوج و شهر معلم کلایه در الموت شرقی از جمله این اقدامات بود.

آصفی به شاخص‌ترین حادثه در ۴۸ ساعت گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در برخورد زنجیره‌ای بیش از ۵۰ خودروی سبک و سنگین با یکدیگر در اتوبان تاکستان-زنجان، حد فاصل سه راهی ضیاء آباد - ابهر بر اثر وقوع برف و کولاک شدید، عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر ضمن رها سازی ۳۰ خودرو از برف و کولاک، ۲ نفر از مصدومان حادثه را پس از رهاسازی با ابزارهای تخصصی نجات به  مراکز درمانی منتقل کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: امروز صبح نیز درحادثه برخورد ماکسیما، پژو ۴۰۵ و تریلی که در کیلومتر ۲۵ اتوبان قزوین-زنجان بعد از پل دولت آباد به وقوع پیوست نجاتگران جمعیت هلال احمر نسبت برای امدادرسانی به حادثه دیدگان اقدام کردند که متاسفانه این حادثه سه فوتی در برداشت و ۲ نفر مصدوم نیز توسط امدادگران این جمعیت مورد درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.