جواد حق‌لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای راهداری این اداره کل، شب گذشته نیز ۳۹ راه روستایی مسدود شده ناشی از بارش برف و کولاک، بازگشایی و تردد در آنها جریان دارد. 

وی، بیشتر راه‌های روستایی مسدود شده در استان قزوین را مربوط به مناطق کوهین، آوج و الموت دانست و افزود: برای بازگشایی ۳۹ راه روستایی، سه هزار و ۷۰۰ تن ماسه و نمک به همراه ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری به کار گرفته شد.

این مسوول راهداری با اشاره به بارش برف و کولاک روز گذشته در آزادراه قزوین - زنجان که منجر به وقوع تصادف زنجیره‌ای و مسدود شدن این مسیر شد، اظهار داشت: راهداران در این سانحه موفق به رهاسازی و آزادسازی ۱۲۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف شدند

به گفته وی، ۳۵۰ راهدار با کمک ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری با استقرار در ۲۶ راهدارخانه طی طول فصل سرما برای بازگشایی معابر و خدمت به شهروندان در حالت آماده باش قرار داشته و رانندگان نیز در صورت نیاز می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

حق لطفی اضافه کرد: از مسافران درخواست داریم تا هنگام بارش برف، از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و رانندگان نیز برای تردد در مسیرهای کوهستانی و برف گیر ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و توشه غذایی، در طول مسیر با سرعت مطمئن حرکت کرده و از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد اجتناب ورزند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.