شاپور محمدزاده روز دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین، سند تحول بنیادین در نظام آموزشی و پرورشی کشور را دستاورد مهم و بزرگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست که به برکت چهره‌های برجسته فرهنگی و  دانشگاهی فراهم شده و تصریح کرد: این سند در حقیقت نسخه تربیت اسلامی در نهاد فرهنگی تدوین و طراحی شده و اکنون به عنوان نسخه تربیت اسلامی برمبنای کاری مدارس در حال اجرااست.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در جامعه، اظهار داشت:  مجلس شورای اسلامی در سیاست گذاری برنامه‌های آموزش و پرورش بسیار تاثیرگذار است و امیدواریم نمایندگان منتخب مردم در مجلس آینده همچون گذشته توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و قوانین خوبی در این حوزه وضع کنند.

محمدزاده ادامه داد: آموزش و پرورش در رشد، توسعه و پیشرفت جامعه تاثیر بسزایی دارد و ما در ۴۱ سال گذشته علی رغم همه مشکلات اقتصادی، دستاوردهای خوبی درحوزه‌های علمی، پزشکی، نظامی و هسته‌ای کسب کرده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش آمار باسوادان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پیش از انقلاب به ازای هر ۱۰۰ ایرانی، ۴۸.۸ درصد باسواد در جامعه بود که خوشبختانه از آن سال تاکنون این رقم به ۹۴.۷ درصد رسیده، یعنی به ازای هر ۱۰۰ ایرانی حدود ۹۵ نفر باسواد هستند و در برخی استان ها نیز این آمار بالای ۹۸ درصد هم می‌باشد.

رییس سازمان نهضت سوادآموز کشور یادآور شد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به ازای هر ۱۰۰ زن ایرانی، ۳۵ نفرشان باسواد بودند اما براساس آمار سال ۹۵، این رقم به ۹۳.۵ درصد افزایش یافته و میزان باسوادان روستایی نیز از ۲۸.۸ درصد به ۸۹.۵ درصد رسیده است.

به گفته وی، امیدواریم تمامی دستگاه‌های ذیربط در امور فرهنگی با همکاری یکدیگر بتوانند با شناسایی افراد بی‌سواد زمینه ریشه کنی بیسوادی در جامعه را فراهم کنند.

در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از خدمات خیرالله رحمانی، حسنعلی اصغری به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین معرفی شد.

وی پیش از این عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان و معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری قزوین بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.