صدیقه ربیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیروزی یک زن در بین نمایندگان مردم استان قزوین برای مجلس شورای اسلامی دستاورد بزرگی برای جامعه زنان قزوین محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اگرچه ایشان نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی است، اما به طور کلی استان قزوین از نعمت یک زن در خانه ملت بهره‌مند شد و این می‌تواند شروعی برای تغییرات مثبت در حوزه زنان باشد.

ربیعی استان قزوین را در حوزه مدیریت انتصابی و انتخابی زنان بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: اگر تاکنون در خصوص انتصاب‌ها با اعتماد نظام به زنان و سپردن تصدی مدیریت به این قشر همراه بودیم، اکنون در حوزه انتخابی نیز برای دومین بار با اعتماد عمومی مردم استان قزوین به زنان روبرو هستیم که نشان از رشد و آگاهی شهروندان داشته است.

مدیرکل امو بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان داشت: علیرغم این که قزوین یک شهر مذهبی و سنتی است، نتیجه انتخابات نشان داد که جامعه جوانان، دانشجویان مرد و حتی جامعه سنتی نیز از حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی استقبال می‌کنند و همین امر باعث شده تا به حضور زنان در مجلس و وجود ۱۲ زن در شورای شهرهای استان منجر شود.

به گفته ربیعی، در چهار سال گذشته سیده حمیده زرآبادی اولین زن راه یافته به مجلس شورای اسلامی بود و اکنون فاطمه محمدبیگی نیز با آرای بسیار بالا توانست برای دومین بار در استان قزوین به مجلس راه یابد که خود بیانگر تغییر رفتار مثبت سیاسی احزاب بوده و به این نتیجه رسیده اند که باید برای موفقیت در امور جامعه و نظام جمهوری اسلامی زنان را در لیست‌های خود داشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه زنان قزوین در انتخابات مجلس یازدهم حضور پرشوری داشتند، اظهار داشت: چنین مشارکتی در استان نشان از اهتمام بر حل مشکلات و موانع در حوزه زنان است که باید مورد توجه قرار گیرد و همه مسؤولان‌ زن برای قدردانی از چنین مشارکتی باید نسبت به این حوزه بیش از پیش اهتمام ورزند.

ربیعی بیان داشت: انتظار می‌رود که با مساعدت و کمک نماینده زنان استان در خانه ملت، مباحث و موضوعات مرتبط با حوزه زنان که هم اکنون به عنوان سیاست‌های کلی نظام و دولت در جریان است، با سرعت بیشتری روند اجرایی به خود بگیرد.

استان قزوین دارای ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار است که از این میان حدود ۲۰ هزار نفر تخت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.