صدیف بیک زاده روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین، افزود: از ۳۰ هزار تن پرتقال برنامه ریزی شده برای توزیع در بازار، هم اکنون ۲۴ هزار تن پرتقال به استان‌های مقصد منتقل شده است.

وی اضافه کرد: ۲۱۰ هزار تن کالاهای اساسی شامل روغن، برنج، گوشت، مرغ، شکر و ... جهت تامین و پشتیبانی ایام بازار پایانی سال پیش بینی شده است که با تصویب کارگروه ستاد تنظیم بازار توزیع آنها آغاز خواهد شد.

بیک زاده گفت: تاکنون ۷۸ جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار شده و مسایل بازار رصد و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر پروژه طرح خرید و ذخیره سازی میوه ایام پایانی سال وزات صنعت، معدن و تجارت افزود:  تمام تلاش‌ها برای تنظیم بازار کشور در ایام پایانی سال انجام شده است و باید تمامی مسوولان دقت کنند که میوه‌های پیش بینی شده به نحو مطلوب میان مردم توزیع شود.

وی با بیان اینکه امسال شکل عرضه پرتقال متفاوت بوده و در قالب نایلون پیج عرضه می‌شود، افزود:این روش، قابلیت ماندگاری پرتقال را بالا برده و افت کمتری را از این محصول در پی خواهد داشت.

 بیک زاده اضافه کرد:  تمامی ضرر و زیان‌های این طرح پیش بینی شده است ولی بروز برخی از حوادث غیرمترقبه مانند بیماری‌ها و ...ممکن است تنظیم بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: کل میوه ذخیره سازی شده تنظیم بازار، یک درصد کل تولید کشور است و باید تمامی برنامه ریزی‌های لازم برای توزیع دقیق و مطلوب آنها در سطح بازار صورت گیرد.

بیک زاده گفت: هدف اصلی دولت در این طرح، افزایش رفاه مصرف کننده داخلی است و باید استان‌ها در تحویل میوه‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا محصولات با ضایعات کمتری به دست مشتری برسد.

این مسوول گفت: وزارت صمت به دنبال آن است که با برنامه ریزی جهت افزایش سطح عرضه از طریق برگزاری نمایشگاه بهاره،فروش‌های فوق العاده،جشنواره فروش زنجیره ای و... بازار کشور را تنظیم کرده و مشکلات موجود در دسترسی مردم به انواع کالاهای اساسی را مرتفع نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.