خشایار صنعتی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار مهاباد افزود: ذخیره کافی برای تامین کالاهای اساسی شهروندان صورت گرفته و نهادهای مربوطه تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا هیچ مشکلی برای تامین مایحتاج شب عید مردم روی ندهد.

وی ادامه داد: بررسی ظرفیت‌ها و کمبودها موجود در بازار شهرستان به صورت دقیق توسط ستاد تنظیم بازار بررسی شده و در راستای درخواست کالاهای مورد نیاز قبل از رسیدن عید اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

صنعتی اضافه کرد: ما در زمینه تامین برنج، روغن، گوشت قرمز و مرغ، قند و چای با همکاری مباشرین مشکلی نداریم و تنها باید مشکلات توزیع مدیریت و حوزه تنظیم بازار را در مناطق محروم به جد پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شده ایام تعطیلات نورزی از اتحادیه‌هایی خدمات رسان خواست تا با همکاری اتاق اصناف میزان ساعت کاری و خود را در طول تعطیلات افزایش دهند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت در این جلسه بیان کرد: طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب عید از اول اسفندماه شروع شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده با هدف کنترل قیمت و موارد بهداشتی در قالب گشت‌های مشترک انجام خواهد شد.

محمد جهین اضافه اظهار داشت: قبل از فرا رسیدن این طرح، نرخ قیمت‌ها مصوب شده برای صنف‌هایی که در ایام عید بیشترین مراجعه کننده را دارند شامل هتل‌ها، رستوران و غذاخوری، پارکینگ، قالیشویی مصوب و در اختیار اتحاده قرار می‌گرد و بازرسان این اداره براسا آخرین قیمت توافق شده نظارت ها ی ویژه عید را کنترل می کنند.

وی با اشاره به پویش ملی «بدون قیمت نخریم» از شهروندان درخواست کرد هیچ کالایی را بدون درج قیمت و فاکتور از فروشنده نخرند تا بتوان در راستای شفافیت و کنترل کالاهای بالای ۱۰۰ هزار ریال بتوان اقدام کرد.

 جهین تاکید کرد: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با هرگونه تخلف و گرانفروشی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و تخلف ها را گزارش دهند.

کارشناس شبکه دامپزشکی مهاباد هم در این جلسه از جمع آوری واحدهای عرضه مرغ زنده قبل از تعطیلات نوروزی خبرداد و گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری و حفظ زیبایی شهر قبل از تعطیلات جمع آوری مراکز توزیع مرغ زنده با همکاری شهرداری، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در دستور کار قرار گرفته است.

آسو کبودی با بیان اینکه با مشارکت مردم کنترل بیماری‌ها و خطرات بهداشتی موفق‌تر انجام می‌گیرد براستفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای آگاهی رسانی در کنترل آنفلوانزای مرغی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه حاضران نظرهای خود را برای رصد و کنترل دقیق بازار ویژه شب عید ارائه کردند و تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها سنجیده شد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.